Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه دستورالعمل بازگشت ارز صادراتی اصلاح شد، گفت: این اصلاحیه ظرف دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اکسپورتنا، حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات، صادرکنندگان را رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی دانست و گفت: امیدواریم جایگاه صادرکنندگان ارتقا یافته و فرهنگ صادراتی در کشور جا بیفتد.

وی افزود: سیاست وزارت صمت به صورت کلی بر دو محور استوار شده که شامل فراوانی کالا در بعد تجارت داخلی و تسهیل رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان در بعد تجارت خارجی است؛ چراکه از سال 97 مباحث مرتبط با رفع تعهد ارزی، صادرکنندگان را دچار مشکلات متعددی نموده و البته بخشنامه‌های صادره را نیز با فراز و فرودهایی همراه کرده است؛ اما از آبان ماه امسال، آرامش به این حوزه برگشته است.

به گفته زادبوم، مصوبه تکمیلی رفع تعهد ارزی برای سال 98 و 99 ظرف دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد تا آرامش بیشتری بر صادرکنندگان در بازگشت ارز صادراتی و رفع تعهد ارزی حاکم باشد.

وی اظهار داشت: تمرکز سازمان توسعه تجارت ایران بر گسترش تجارت با کشورهای همسایه است؛ به نحوی که اکنون اولویت اول صادراتی کشور، صادرات به 15 کشور همسایه به علاوه هند و چین است؛ ضمن اینکه اولویت دوم، تمرکز بر صادرات کالاهایی است که ارزش افزوده بیشتری را برای کشور رقم زنند.

زادبوم معتقد است که جلوی خام فروشی را به سرعت نمی توان گرفت و این کار باید به مرور زمان اتفاق بیفتد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای اصلی انتخاب صادرکنندگان نمونه ارزش افزوده بالا در صادرات بود که در آیین نامه ها گنجانده شد.

دستورالعمل بازگشت ارز صادراتی اصلاح شد/ ابلاغ شیوه‌نامه جدید ظرف دو هفته آینده
تاریخ: سه شنبه 23 دی 1399