Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

اولويت و دسته بندي مطالبات مصرف کنندگان داراي سه شاخص کيفيت، قيمت و خدمات پس از فروش است که چنانچه اين شاخص ها رعايت نشود، مصرف کنندگان دچار احساس خسران و زيان مي شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمد جواد تقوي، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندگان، با اعلام اين مطلب گفت: رعايت حقوق مصرف کننده بايد در جامعه ي ما نهادينه شود.
وي افزود: رعايت اين حقوق به عنوان يک اصل محوري در اقتصاد است و اصل مشتري مداري يکي از مهمترين مباحث اقتصادي محسوب مي شود.
وي ادامه داد: مصرف کننده نقطه ي انتهايي همه ي حرکات اقتصادي به حساب مي آيد و توليد بدون مصرف کننده بي معنا است، هرچند اگر توليد نباشد مصرف نيز معنايي ندارد، بنابراين توليد و مصرف لازم و ملزوم هم هستند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: برخي احساس مي کنند توليد و مصرف دو مقوله کاملا متمايز از يکديگر هستند، در حالي که در فرهنگ ارزشي و اعتقادي ما و همچنين در اقتصاد اسلامي اين دو مقوله به هيچ عنوان از يکديگر مجزا نشده اند.
رئيس سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندگان متذکر شد: توليد و مصرف بايد در يک فرايند منطقي تعريف شوند، هر چند مصرف کننده، نقطه ي انتهايي يک اقتصاد پويا است و همواره انتظار رضايت دروني از دريافت کالا و خدمات دارد.
به گفته ي اين مقام مسوول، حقوق مصرف کننده محدوديتي ندارد و همواره نوع جديدي از آن در اقتصاد ايجاد و مصرف مي شود. به عنوان مثال، پيش از اين دريافت خدمات در درب منازل جزو حقوق و انتظارات مصرف کننده بود، اما؛ امروز مصرف کنندگان خواستار اين نوع از خدمات هستند.

1
تاریخ: شنبه 16 فروردین 1393