Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده از ابتدای امسال براساس قانون بودجه 8 درصد شد که یک درصد از افزایش دو درصدی این نرخ مربوط به سهم مالیات سلامت است.

به گزارش مهر، نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده از ابتدای سال 93 که ششمین سال اجرای مالیات بر ارزش افزوده است به 8 درصد افزایش یافت که نسبت به سال گذشته افزایش دو درصدی را شاهد می باشد که یک درصد از این افزایش مربوط به مالیات سلامت است.

به موجب مفاد تبصره ( 2) ماده ( 117 ) قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مقرر گردیده " دولت مکلف است نرخ مالیات برارزش افزوده را از سال اول برنامه سالیانه یک واحد درصد ( 1% ) اضافه نماید به گونه ای که در پایان برنامه به هشت ( 8 % ) برسد.

سهم شهرداری ها از نرخ مزبور سه درصد( 3 % ) و سهم دولت پنج درصد ( 5 % ) شده است. حکم بند ( ط ) تبصره ( 9 ) قانون بودجه سال 1393 کل کشور مقرر نموده " از ابتدای سال 1393 علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه شود " بر این اساس نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده از ابتدای سال 1393 هشت درصد ( 8 % ) شده است.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که کلیه مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده، از ابتدای سال 1393 مکلف هستند در کلیه مبادلات فی ما بین ( عرضه کالاها و خدمات ) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ ( 8 % ) هشت درصد { ( 3/5 % ) مالیات و ( 7/2 % ) عوارض } در صورت حسابهای صادره درج و از خریداران وصول نموده و برابر مقررات به حسابهای تعیین شده سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند.

تاریخ: شنبه 16 فروردین 1393