Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

برگزاری رویدادها و آغاز مجدد فعالیت در این صنعت بزرگ جان تازه ای به این حوزه بخشیده و این امید را در فعالان نمایشگاهی به وجود آورده که این صنعت با  انگیزه بیشتر وارد سال 1400 خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از گسترش نیوز، علی مرادی در این باره گفت: حضور در نمایشگاه ها یکی از کم هزینه ترین ابزارهایی است که به وسیله آن می توان رشد و توسعه ایجاد کرد.

مرادی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: از اواخر امسال با توجه به پیک نمایشگاهی که وجود دارد جان تازه ای به صنعت نمایشگاهی وارد شده است و نشانه های خوبی برای سال آینده دیده می‌شود. به عقیده من برگزاری رویدادها در ماه های پایانی سال حتی باحداقل توان و ظرفیت، نشانه ای برای توسعه اقتصادی کشور است. امیدواریم برگزاری رویدادها در این بازه زمانی سکوی پرتابی برای صنعت نمایشگاهی باشد و دورنمای آن در سال 1400 مشخص شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چشم انداز صنعت نمایشگاهی در سال 1400 چشم انداز بسیار روشنی است، گفت: بنا بر گفت متخصصان امر بیماری کرونا حداقل تا دو سال آینده همراه همه ما خواهد بود. بنابراین ما باید ظرفیت هایی که به وسیله آن ها بتوانیم رویدادها را برگزار کنیم را پیدا کنیم. حضور در نمایشگاه ها یکی از ابزارهای مهم توسعه اقتصادی هر کشوری است. برگزاری رویدادها اهرم موثری برای توسعه بنگاه های کوچک اقتصادی نیز به شمار می رود. این بنگاه ها برای رشد و توسعه خود و رسیدن به اهداف خود ناگریز از حضور در نمایشگاه ها هستند. از طرفی حضور در نمایشگاه ها یکی از کم هزینه ترین ابزاری است که به وسیله آن می توان رشد و توسعه پیدا کرد. مشارکت در نمایشگاه ها در تمام دنیا ارزان ترین فعالیت بازاریابی موجود است.

جذابیت خاص برگزاری رویدادها به صورت فیزیکی

کارشناس صنعت نمایشگاهی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: لمس کردن کالاها در نمایشگاه ها یا به عبارتی فیزیک نمایشگاه ها موضوعی است که نمی توان برای آن مشابهی پیدا کرد. برگزاری رویدادها به صورت فیزیکی جذابیت خاص خود را دارد و امیدواریم با تلاشی که شده و تغییراتی که در مدیریت شرکت نمایشگاه های بین المللی ایجاد شده است شاهد بروز اتفاقات و اقدامات مثبت در صنعت نمایشگاهی باشیم. به عقیده من تغییرات اعمال شده در سطح مدیریت شرکت نمایشگاه ها تغییرات مثبتی است و امیدوارم که در دورنمای صنعت نمایشگاهی در سال 1400 تمام چالش های موجود در صنعت نمایشگاهی رفع شده باشد.

مرادی در پایان اظهار داشت: برگزاری رویدادهای فیزیکی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بازاریابی است. علی الخصوص شرکت در رویدادهای بین المللی یکی از عواملی است که نقش موثری در بازایابی شرکت ها دارد. ولی با این حال امید می رود که مجریان نمایشگاهی در سال آینده بتوانند فعالیت خود را به سمت فضای مجازی و استفاده از اهرم های بازاریابی اینترنتی سوق دهند تا از این طریق بتوان با کشورهای مختلف دنیا که به دلایل مختلف ازجمله تحریم امکان حضور در رویدادهای داخلی ما ندارند نیز ارتباط برقرار کرد و در بستر فضای مجازی نسبت به بازیابی و ایجاد ارتباط مستمر با آن ها اقدام کرد.

برگزاری مجدد رویدادها، سکوی پرتابی برای صنعت نمایشگاهی
تاریخ: یکشنبه 5 بهمن 1399