Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

محمدرضا طلایی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی‌ تهران، با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران در اسفند ماه جاری، مزیت‌های آن را افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های بازاریابی و نبود محدودیت‌های زمانی و مکانی برای تبلیغات دانست.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی‌ تهران، در خصوص نخستین نمایشگاه مجازی ایران که از 5‌ تا 20 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این نمایشگاه ‌می‌تواند با حذف محدودیت‌های مکانی و زمانی و با کمترین هزینه، محصولات و خدمات ایرانی را در معرض نمایش بگذارد.

محمدرضا طلایی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران، با اشاره به تاثیر فناوری اطلاعات بر رفتارها و فرهنگ جوامع در دهه‌های گذشته اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که از این ابزار در بخش‌های مختلف استفاده ‌می‌شود که نمود آن را ‌می‌توان در دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و مواردی از این دست دید.

وی افزود: در یک سال گذشته کرونا تغییر دیدگاهی و رفتاری دیگری را با سرعت بیشتر در دنیا ایجاد کرده است. کووید 19 موجب شد کشورها به منظور تاب‌آوری اقتصاد خود از فناوری اطلاعات بهره بیشتری بگیرند. کما اینکه در این مدت شاهد برگزاری وبینارها، جلسات آنلاین و دوره‌های آموزشی آنلاین در این راستا بوده‌ایم.

طلایی از نمایشگاه مجازی به عنوان یکی از ابزارهای فناورانه یاد کرد و گفت: این ابزار به عنوان یک ابزار تبلیغاتی ‌می‌تواند در اختیار تجار قرار بگیرد. به‌گونه‌ای که یک فعال اقتصادی در این تجربه نوین قادر خواهد بود از محل کار خود، توانمندی‌های شرکتش را‌ چه برای بازدیدکنندگان داخلی و چه برای بازدیدکنندگان خارجی معرفی کند.

رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق ایران افزود: از مزیت‌های پلتفرم‌های نمایشگاه مجازی ‌می‌توان به افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های بازاریابی و نبود محدودیت‌های زمانی و مکانی برای تبلیغات اشاره کرد. این در حالی است که در نمایشگاه فیزیکی با محدودیت‌های مکانی و زمانی مواجه هستیم. بنابراین نمایشگاه مجازی این امکان را ‌می‌دهد تا شرکت‌ها بتوانند با کمترین هزینه بدون ایجاد محدودیت به تبلیغات محصولات و خدمات خود بپردازند.

طلایی با اشاره به نخستین تجربه حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه مجازی ایران اظهار کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه، فرهنگ‌سازی استفاده از ابزار فناوری در جامعه اقتصادی کشور است. امیدواریم محیطی فراهم شود که صاحبان صنایع بتوانند از این پلتفرم برای معرفی محصولات و خدماتشان به داخل و خارج از کشور استفاده کنند.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی تهران با تمام توان خود از این حرکت نوین حمایت کرده و امکاناتی را فراهم آورده که حتی بازدیدکنندگان خارجی نیز امکان حضور در این نمایشگاه را دارند. در شرایطی که کرونا، موجب محدودیت سفر شده است، نمایشگاه مجازی ایران بستری است که مرزهای فیزیکی را برداشته و تجارت بی‌مرز را رواج ‌می‌دهد.

تجارت بی‌مرز با استفاده از نمایشگاه‌ مجازی
تاریخ: سه شنبه 7 بهمن 1399