Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

افزایش كمی و كیفی صنایع استراتژیك از طریق مشاركت نقش مهمی در جهت افزایش صادرات ایفا می‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایرج ندیمی عضو كمیسیون اقتصادی گفت: با افزایش تولید نیاز واردات كاسته و با مازداد آن امكان صادرات فراهم می‌شود.

وی در این رابطه افزود: با افزایش كمی و كیفی تولیدات، صادرات فراهم می‌شود و بازار چند صد میلیونی كشورهای همسایه و دیگر كشورها را می‌توانیم در اختیار بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از منظر درون‌نگر در جهت میزان تولید و از منظر برون‌نگر در جهت تأمین نیازهای دیگران در بازار هدف است.

وی تصریح كرد: با این رویكرد ارزآوری، اشتغال، تولید و افزایش صادرات برای كشور حاصل می‌شود.

ندیمی افزود: اوراق مشاركت در بحث تأمین مالی، مسیر تولید را به طور هدفمند به تولید و اشتغال و صادرات هدایت می‌كند.

*بوروكراسی اداری مانع سرمایه‌گذاری در بخش صنعت

در ادامه ناصر موسوی دیگر عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص پویایی صنعت کشور به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: باید مراحل سرمایه‌گذاری در كشور آسان‌تر شود تا آنها به دلیل راه مشكل دریافت مجوز از سرمایه‌گذاری صرف‌نظر نكنند.

وی افزود: باید شرایطی را فراهم كرد تا پول مولد در جامعه افزایش یابد تا زمینه اشتغال و چرخه تولید در صنعت فراهم شود.

موسوی تصریح کرد: باید در صنایع استراتژیك تولید را افزایش دهیم تا بازار داخل اشباع شود، همچنین صنایع مادری كه توانایی تغذیه دیگر صنایع را دارند گسترش دهیم تا پویایی صنعت را به ارمغان آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: فعال شدن در صنایع مادر راهی است كه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را مهار می‌كند و خودكفایی را به ارمغان می‌آورد.

وی در پایان اظهار داشت: گسترش سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است به این دلیل كه، توانایی تغذیه صنعت خودروسازی، ساختمان‌سازی و صنعت‌های دیگر را به همراه دارد.
تاریخ: یکشنبه 17 فروردین 1393