Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
بر اساس آمار منتشر شده توسط یورو استات، کشورهای عضو اتحادیه اروپانزدیک ۶۹ میلیارد یورو لباس از خارج از این اتحادیه وارد کرده اند که چین با ۲۱ میلیارد یورو (سهم ۳۰ درصدی) بزرگترین مبدا این پوشاک صادراتی بوده است. پس از آن نیز بنگلادش با ۱۲ میلیون یورو (سهم ۱۸ درصدی) و ترکیه با ۸ میلیون یورو (سهم ۱۲ درصدی) در جایگاههای بعدی قرار دارند.

گروه بین الملل بازارنیوز - مسعود قالیباف؛ یورو استات به مناسبت روز انقلاب مد (۲۴ آوریل) گزارشی از وضعیت صادرات و واردات پوشاک به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد. برای جلوگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در سال ۲۰۲۰، کشورهای اطراف جهان اقدامات بازدارنده مختلفی انجام دادند که بر تجارت بین‌المللی کالا به خصوص پوشاک تاثیر منفی گذاشت. در نتیجه، علی‌رغم گرایش فزاینده در طول دهه گذشته (تا ۲۴ درصد از سال ۲۰۱۰)، واردات پوشاک به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۴ درصد کاهش یافت.

در حالی که اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ ارزش ۶۹ میلیارد دلار از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را وارد کرد، صادرات پوشاک به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ به ۳۰ میلیارد دلار رسید. در مقایسه با سال ۲۰۱۹، صادرات به دنبال افزایش مداوم در طول دهه گذشته (تا ۶۴ % افزایش در مقایسه با سال ۲۰۱۰)، ۱۴ درصد کاهش در ارزش را ثبت کرد.

بررسی وضعیت صادرات پوشاک در دنیا/ سهم کمتر از 0.1 درصدی ایران

منبع آمار

 

چین، منشا اصلی لباس‌های وارداتی

واردات پوشاک از کشورهای غیر اتحادیه اصولا از چین (۲۱ میلیارد، یا ۳۰ درصد کل لباس‌های اتحادیه اروپا)، بنگلادش (۱۲ میلیارد، ۱۸ درصد) و ترکیه (۴ میلیارد، ۶ درصد) و کامبوج (۴ میلیارد، ۴ درصد) و کامبوج (۲ میلیارد، ۴ درصد)بودند.

آلمان، بزرگ‌ترین وارد کننده پوشاک

در سال ۲۰۲۰، تقریبا ۱۷ میلیارد دلار پوشاک توسط آلمان از کشورهای عضو غیر اتحادیه اروپا وارد شد (۲۵ % از کل واردات این اتحادیه از واردات پوشاک با ارزش). این امر آلمان را به بزرگ‌ترین وارد کننده اروپایی پوشاک از کشورهای غیر اتحادیه اروپا، پیش از اسپانیا (۱۰ میلیارد، ۱۵ درصد)و فرانسه (تقریبا ۱۰ میلیارد، ۱۴ %)تبدیل می‌کند.

بررسی وضعیت صادرات پوشاک در دنیا/ سهم کمتر از 0.1 درصدی ایران

بررسی وضعیت صادرات پوشاک در دنیا/ سهم کمتر از ۰,۱ درصدی ایران + اینفوگرافیک
تاریخ: دوشنبه 20 اردیبهشت 1400