Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

با اعلام عزت‌الله اکبری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به زودی طرح ممنوعیت پلمب کارخانه‌ها  در مجلس تصویب و به قانون تبدیل خواهد شد تا فعالیت‌های تولیدی به سادگی متوقف نشود و موجب ضرر و زیان بخش تولید را فراهم نکند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حاشیه بازدید از کارخانه آرایشی و بهداشتی دکتر عبیدی، از تدوین طرح ممنوعیت پلمب کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، در مجلس خبر داد. به گفته عزت‌الله اکبری تالارپشتی، این طرح در کمیسیون صنایع مجلس تدوین شده و به زودی به صحن مجلس رفته و به قانون تبدیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، اکبری که به بازدید از کارخانه آرایشی و بهداشتی دکتر عبیدی رفته بود و از نزدیک با خط تولید و فناوری این بنگاه تولیدی بخش ‌خصوصی آشنا شد، یکی از مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی را چالش تامین مالی و اقدام بانک‌ها در تصاحب کارخانه‌ها به دلیل تاخیر در پرداخت بدهی‌ها، عنوان کرد و افزود: طی سال‌های اخیر که مشکلات عدیده‌ای در اقتصاد کشور و به تبع آن، تولید و کسب‌و‌کار بنگاه‌ها ایجاد شده، شاهد تملک کارخانه‌ها از سوی بانک‌ها بوده‌ایم و اعتراض فعالان اقتصادی از برخوردهای قهری را بسیار شنیده‌ایم، در حالی که راه چاره، تصاحب واحدهای تولیدی و خروج بخش‌ خصوصی از چرخه فعالیت‌های اقتصادی نیست. از این رو، چندی پیش طی نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با رئیس قوه قضائیه، این معضل مورد اشاره قرار گرفت و ایشان نیز طی حکمی به مراجع قضایی، بر عدم جلب مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی و نیز پلمب و تعطیلی واحدهای تولیدی تاکید کرد.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه نباید اجازه داد که کارخانه و واحدهای تولیدی تحت عناوین و دلایل مختلف، تعطیل یا آنکه محکومیت حبس برای فعالان اقتصادی صادر شود، افزود: با تدوین طرحی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، این مشکلات رفع شده و به زودی طرح ممنوعیت پلمب واحدهای تولیدی در قالب قانون به تصویب خواهد رسید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در شرایطی به بازدید از خط تولید کارخانه دکتر بهداشتی عبیدی رفته بود که این بنگاه بخش خصوصی با مدیریت علی نقیب، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، نقش قابل توجهی در تولید و عرضه محصولات بهداشتی و مورد نیاز مردم و مراکز درمانی در دوران سخت مقابله با کرونا داشته و با تغییراتی که در خطوط تولید خود داده، تلاش کرده است در رفع نیاز بازار به این محصولات برای حفظ سلامت مردم و جامعه نقش موثری داشته باشد.

طرح مجلس برای ممنوعیت پلمب کارخانه‌ها
تاریخ: سه شنبه 21 اردیبهشت 1400