Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران در یادداشتی، چالش‌های واردات در مقابل صادرات را تشریح کرد.

اکسپورتنا: محمد لاهوتی، رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران در یادداشتی نوشت: مدتی است که استفاده از روش واردات در مقابل صادرات در سامانه جامع تجارت با اختلال روبه‌رو شده‌است. این مساله در مورد کارت‌های بازرگانی بیشتر و در مورد کارت‌های تولیدی که معمولا برای واردات مواد اولیه کاربرد دارد، کمتر مشاهده می‌شود.

به‌رغم طرح این موضوع در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران و درخواست از رئیس سازمان توسعه تجارت به‌عنوان عضو هیات نمایندگان و حاضر در جلسه برای روشنگری در این زمینه، ایشان به جای توضیح به فعالان اقتصادی، در مصاحبه با رسانه‌ها وجود این اختلال را رد و اعلام کرده است که چنین مساله‌ای وجود ندارد.

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که محدودیت سقف و سابقه از قبل نیز وجود داشته و چیز جدیدی نیست در صورتی که طبق مستندات موجود، حتی کارت‌های جدیدالصدور امکان واردات تا سقف۵۰۰ هزار دلار را داشتند که این امکان نیز در حال حاضر حذف شده است.

افزایش فهرست اقلام واردات در مقابل صادرات از یک هزار قلم به ۳۰۱۷ قلم به شرطی می‌تواند به نفع تولید و تجارت تمام شود که مشکل واردات در مقابل صادرات طبق ابلاغیه ۱۷۷ برطرف شود و هر تولیدکننده یا واردکننده‌ای قادر باشد از ارز حاصل از صادرات استفاده کند.

چالش واردات در مقابل صادرات
تاریخ: چهارشنبه 2 تیر 1400