Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط تجاری با امارات خبرداد و گفت: در این زمینه اتاق بازرگانی آمادگی امضای تفاهم نامه را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین شافعی در ديدار با وزير اقتصاد امارات گفت: اتاق ایران آمادگي امضاي تفاهم‌نامه همكاري با اتاق امارات را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران كه به دعوت وزرات اقتصاد امارات متحده عربي در رأس يك هيأت براي شركت در چهارمين اجلاس سالانه سرمايه گذاري ( AIM) به اين كشور سفر كرده است، افزود: اهمیت روابط دوجانبه ایران و امارات بر هیچ کس پوشیده نیست و بر این اساس ضرورت دارد تا همکاري‌هاي اقتصادي دو كشور گسترش یابد.

وی تصریح کرد: اجلاس سرمایه گذاری می تواند زمينه را براي همكاري بخش‌هاي خصوصي دو كشور فراهم كند. بر این اساس اتاق ايران براي امضاي تفاهم‌نامه همكاري ميان اتاق‌هاي بازرگاني دو كشور، همزمان با برگزاري كميسيون مشترك آمادگی دارد.

همچنین در این دیدار، وزیر اقتصاد امارات نیز گفت: شرايط جديد در روابط دو كشور ايجاد شده است، كه اين امر موجب گسترش و توسعه روابط خواهد شد.

وي ابراز اميدواري كرد كه اجلاس‌ سالانه سرمایه گذاری، دريچه‌اي براي جذب سرمايه‌گذاران بيشتر به ايران شود.

هيأت ايراني هم‌چنين با «حسين محمد المحمودي» دبيركل اتاق شارجه نيز جداگانه ديدار و مذاكره كرد. طرف اماراتي با ابراز علاقه جهت گسترش روابط تجاري با همتايان ايراني خود آمادگي خود را براي سفر به ايران و نيز برگزاري روز اقتصاد ايران با مشاركت اتاق‌هاي بازرگاني دبي، شارجه و ابوظبي اعلام كرد.

ایران
تاریخ: شنبه 23 فروردین 1393