Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

بهرام شهریاری : در سال های اخیر خرده فروشی به  مهمترین قسمت از صنعت پوشاک تبدیل شده است.
نهم تا دوازدهم مهرماه ۱۴۰۰ نمایشگاه بین المللی تهران میزبان فعالان صنعت خرده فروشی بود سومین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید و مجتمع های تجاری-ایران ریتیل شو.
درحاشیه برگزاری سومین روز از سومین دوره از نمایشگاه ایران ریتیل شو گفتگویی داشتیم با جناب آقای بهرام شهریاری ،نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و همچنین عضو هیئت رییسه شورای عالی برندهای پوشاک ایران

شهریاری درباره دلایل حضور شورای‌عالی برندهای پوشاک ایران در این نمایشگاه گفت؛
 هدف اصلی صنعت پوشاک بخش فروش میباشد.بنابراین بخش خرده فروشی در سال های گذشته با برندسازی هایی که انجام شده به بخشی بسیار حیاتی تبدیل شده وبه عبارتی میتوان گفت که ریتیل یا خرده فروشی مهمترین قسمت از صنعت پوشاک میباشد.
به جهت اینکه ما سالها به شیوه های سنتی در زمینه فروش فعالیت داشتیم،از نظر تجارب علمی و خارجی غنی نبودیم بنابراین سعی کردیم باتشکیل این شورا  به لحاظ علمی و سطح کیفی، دانش ریتیل را در صنعت پوشاک بالا ببریم و ۱۵۰ برندی که زیر مجموعه ما هستند را مجهز به دانش علمی صنعت ریتیل کنیم.
شهریاری ضمن اشاره به برگزاری مطلوب این نمایشگاه گفت:
در این رویداد دو موضوع بسیار مهم وجود دارد
که مورد اول بحث وجود زیر ساختهای لازم برای خرده فروشی است که  چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری فراهم میباشد،ونکته دوم بحث برگزاری پنل های علمی است و خیلی از صاحبان کسب وکار که بسیار موفق هستند در این پنل ها سخنرانی هایی انجام میدهند وتجارب خود را در قالب این پنل هادر اختیار عموم قرار میدهند.
وی استقبال فعالان صنعت پوشاک و مد از این نمایشگاه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت برای شخص من این حجم ازاستقبال از سمت فعالان عرصه مد و پوشاک  دور از انتظار بود و جلسات و صحبت های بسیارموثری با این عزیزان چه در عرصه پوشاک و مد ،چه در عرصه زیر ساختها(مراکزخرید،نرفزارو...)این نمایشگاه بسیارمثمر ثمر واقع شد وما را بسیار به اهدافمان نزدیکتر کرد.

 

همچنین علیرضا جلیلی مدیر ارشد توسعه استراتژیک صنعت ریتیل و فروشگاه داری و همچنین مدیر علمی دوره های ام بی ای و دی بی ای ریتیل در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حاشیه سومین نمایشگاه ایران ریتیل شو گفت:
رویداد ایران ریتیل شو که درحال حاضر سومین دوره خورا پشت سر میگذارد ،رویدادی است که تمامی دست اندر کاران این صنعت (مدوپوشاک)را گرد هم می آورد ودر دوره اول این رویداد استقبال نسبتا خوبی از این نمایشگاه بعمل آمد اما سال گذشته تحت شعاع شرایط پاندمی کرونا قرار گرفت اما خوشبختانه امسال ارکان این صنعت به خوبی دور هم جمع شده اند و بستر بسیارخوبی را در رابطه با شبکه سازی ،آشنایی و بعضا نزدیک شدن ذینفعان فراهم آمده است.
ما در این نمایشگاه توانستیم با رکن های مختلف نشست هایی برگزار کردیم و با تبادل نظر و همفکری به بخش های مختلف زنجیره ارزش نزدیکتر شویم. پیشنهاد میکنم تشکل های بخش خصوصی همچنین شورا باید حضور خود را در فضا های این چنینی افزایش داده و برای دیده شدن و یادگیری از این فضاها بهره برذه و نقش خودمان رو در این فضاها تثبیت نمایند.

تاریخ: دوشنبه 12 مهر 1400