Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

سوادکوهی، مدیرکل دفتر هماهنگی و مقابله و رصد جریان مالی قاچاق کالا و ارز، از قاچاق پوشاک در فضای مجازی و برخورد با ۵۰۰ سایت اینترنتی در این حوزه خبر داد.

به گزارش بازار، یاسر سوادکوهی با اشاره به اینکه ثبت سفارش پوشاک خارجی از مرداد ۹۸ بسته شده است و واردات این پوشاک به طور کلی ممنوع است، اظهار کرد: ما طرح مقابله با پوشاک محرز شده قاچاق را در دستور کار قرار داده ایم و در بررسی های صورت گرفته، برخی کالاها به صورت تقلبی و فیک به فروش می رسد.

چند مرکز این کالاها را عرضه می کنند که با آنها برخورد شده و جمع آوری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و مقابله و رصد جریان مالی قاچاق کالا و ارز با اعلام اینکه به طور کلی در کشور زیر ۳۰۰ فروشگاه عرضه پوشاک خارجی داشتند که پس از طرح مقابله با پوشاک خارجی تغییر رفتار داده اند و به حالت مجازی فروش کالا را در دستور کار گرفته اند، گفت: در این راستا برخورد در فضای مجازی هم صورت گرفته و حدود ۵۰۰ سایت را فیلتر کرده ایم.

به گفته سوادکوهی اکثر پوشاک های خارجی در سطح عرضه در حقیقت ایرانی هستند و صرفا با یک برند تقلبی خارجی فروخته می شوند.

وی در ادامه گفت: اینها قاچاق نیست؛ بلکه تقلب است. پیش تر برندها به صورت رسمی فعالیت می کردند. در حال حاضر چنین فروشگاه هایی در سطح شهر وجود ندارند.

سوادکوهی به رادیو گفت‌وگو گفت: اگر برندی خارجی باشد اجازه فعالیت ندارد و هم اینک ضابطین ما در حال جمع آوری کالاهایی هستند که عرضه را انجام می دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و مقابله و رصد جریان مالی قاچاق کالا و ارز ادامه داد: کمیته مبارزه با قاچاق در حال شناسایی و برخورد با این برندهای سطح شهر است.

واردات پوشاک خارجی ممنوع است
تاریخ: دوشنبه 19 مهر 1400