Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر آغاز فعالیت خانه تجار ایرانی در قطر یکی از دستاورهای سفر رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: در صورت برقراری خطوط منظم کشتیرانی با سرمایه گذاری مشترک، می‌تواند مسیر موفق ترانزیتی را به همراه داشته باشد.

اكسپورتنا: «عدنان موسی پور» با اشاره به سفر رییس جمهوری به قطر اظهار داشت: این نخستین سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی به یک کشور عربی است.

وی با بیان اینکه قطر همواره روابط حسنه‌ای با ایران داشته است، تصریح کرد: از هیات ایرانی استقبال گرمی انجام شد و فعالان اقتصادی ایران توانستند جلسات مهمی را به نتیجه برسانند.

موسی پور گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج این سفر آغاز فعالیت خانه تجار ایرانی در قطر است که توسط اتاق مشترک بازرگانی انجام شد و نتیجه آن به صورت رسمی به رییس جمهوری و هیات دولت اعلام شد.

وی افزود: خانه تجار ایرانی، فضایی برای گردهمایی شرکت‌های قدرتمند و توانمند برای حضور فعال در بازار قطر خواهد بود، زیرا این بازار رقابتی است و برای باقی ماندن در آن نیاز به برنامه ریزی مناسب نیاز است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر باید کالاهای ایرانی با کیفیت لازم به این کشور صادر شود، تصریح کرد: باید اطلاعات کافی از بازار این کشور به اشتراک گذاشته و تجارت از طریق بخش خصوصی واقعی انجام شود تا تغییرات مناسب جهت افزایش حجم تجارت رخ دهد.

وی با اشاره به برگزاری نشست رییس جمهوری با فعالان تجاری و اقتصادی، خاطرنشان کرد: اگر توافقات انجام شده، عملیاتی و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود، می‌توانیم تجارت دو کشور را به یک میلیارد دلار برسانیم.

موسی پور با بیان اینکه بازار قطر از تمام جهان کالا می‌پذیرد، تاکید کرد: تقاضای موجود از محصولات ایران در مقام نخست برای کالاهای صنایع غذایی است و سپس مصالح ساختمانی مشتری دارد.

خانه تجار ایرانی در قطر ایجاد شد
تاریخ: چهارشنبه 4 اسفند 1400