Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه از دو روز اخیر اتصال آزمایشی و تکمیلی سامانه‌های وزارت صمت به درگاه ملی مجوزها آغاز شد، گفت: با اقدامات انجام شده سامانه‌های وزارت صمت از امروز به درگاه ملی مجوزها متصل می‌شود.

اکسپورتنا: سید مهدی نیازی درباره آخرین وضعیت پیوستن وزارت صنعت، معدن و تجارت به درگاه ملی مجوزها اظهار داشت:  موضوضوع پیوستن دستگاه‌های مختلف به درگاه ملی مجوزها، از سال گذشته مصوب شد اما دستگاه ها با تأخیر کار را دنبال می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه باید تا 18 اسفند امسال اتصال دستگاه‌ها به سامانه صدور مجوزها انجام شود، گفت: زمانی که دولت جدید مستقر شد وزارت اقتصاد با معاونت‌های وزارت صمت ارتباط مستقیم داشتند اما روابط چندانی شکل نگرفت تا زمانی که اینجانب مسئولیت محیط کسب و کار را در وزارت صمت بر عهده گرفتم‌.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت بیان داشت: بنابراین دو نوع کار تعریف شد که یکی از آنها تکمیل فرم ها و کاربرگ هایی بود که وزارت اقتصاد خواستار بود تا دستگاه ها آن را تکمیل کنند بنابراین معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت این موضوع را در دستور کار قرار داد و تیمی برای این موضوع مستقر و کارها را سازماندهی کرد تا اینکه در همه بخش‌های وزارت صمت این فرم ها تکمیل و کار انجام شد.

نیازی بیان داشت: کار دوم و مهم تعریف شده دیگر در معاونت مذکور،  اتصال سامانه‌های وزارت صمت به درگاه ملی صدور مجوزها بود که برای این منظور نیز برنامه‌ریزی‌های لازم به سرعت انجام و کار به صورت ویژه پیگیری شد؛ در‌باره تکمیل فرم‌ها و کاربرگ‌ها جمع بندی‌ها انجام شده و فردا هیات مقررات زدایی برگزار می‌شود تا فرم ها و کاربرگ‌ها به تصویب برسد.

وی در رابطه با اتصال سامانه‌های وزارت صمت به درگاه ملی مجوزها، اظهار داشت: دو شب پیش اتصال به صورت آزمایشی انجام شد و شب گذشته این اتصال توسعه یافت، تقریبا سامانه‌های وزات صمت به درگاه ملی مجوز ها متصل شده است و امروز مراحل نهایی به اتمام می رود و براین اساس امروز اتصال سامانه‌های وزارت صمت به درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصادی عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: به اذعان وزارت اقتصاد، وزارت صمت در اتصال به درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد از همه سازمان‌ها جلوتر است؛ وزارت صمت در اجرای قانون به چالشی برخورد نکرد و همانطور که وزیر صمت به این موضوع تاکید داشتند، به صورت خاص این موضوع پیگیری شد.

نیازی بیان داشت: امیدواریم در ادامه راه اصلاح فرآیندها را با سرعت بیشتری دنبال کنیم زیرا بحث اصلاح فرآیندها به علت اهمیت در دستور کار قرار دارد و امیدواریم تا طی دو – سه ماه  آینده بخش‌هایی زیادی از این اصلاحات انجام شود.

بنابراین گزارش امروز امیر سیاح، رئیس مرکز مطالعات پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد‌ در پاسخ به اینکه کدام دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند؟ به فارس گفت: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی به درگاه ملی مجوزها متصل شده است و همه‌ فرآیندهای مربوط به ثبت درخواست، پاسخ و صدور مجوز از طریق این درگاه انجام می‌شود و قرار است امروز (یکشنبه) وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان بورس نیز متصل شوند.

اتصال وزارت صمت به درگاه ملی مجوزها از امروز
تاریخ: دوشنبه 16 اسفند 1400