Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از تصمیم مجمع عمومی این صندوق برای افزایش سقف ضمانت‌نامه اعتباری صنایع کوچک از سه به پنج میلیارد تومان خبر داد.

اکسپورتنا: محمدحسین مقیسه در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایرا با بیان این‌که بانک‌ها بیش از ۱۰۰ درصد از مشتری وثیقه طلب می‌کنند، گفت: مبلغ ضمانت‌نامه اعتباری در مناطق کم برخوردار ۸۵ درصد و در مناطق برخوردار ۷۰ درصد است که با توافق مجمع‌عمومی تلاش داریم این میزان را به ۱۰۰ درصد برسانیم که در این صورت، ضمانت دولتی برای بانک‌ها کفایت خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین از تشکیل کارگروه فرعی برای گرفتن تصمیمات کارشناسی لازم با حضور اعضای مجمع‌عمومی این صندوق، شامل وزارتخانه‌های صمت، امور اقتصادی‌ودارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

مقیسه با تأکید بر جلوگیری از موازی کاری در صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز صنایع کوچک، بیان کرد: این صندوق با مشارکت بانک سپه برای هر استان ۱۰ فقره تسهیلات ۵ میلیارد تومانی با ضمانت صندوق اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بانک سپه این تسهیلات را یک ساله و تنها برای سرمایه در گردش، طرح توسعه و خرید ماشین‌آلات در نظر گرفته است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با بیان این‌که شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها باید واحدهای صنعتی قابل قبول را به بانک معرفی کنند، توضیح داد: نرخ سود این تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار است، اما با مجوزی که از مجمع داریم، نرخ کارمزد را ۵۰ درصد تخفیف داده‌ایم.

مقیسه با اشاره به این‌که اعتبارسنجی‌ها را به‌روزرسانی کرده‌ایم و دریافت وثیقه به رتبه اعتباری مشتری بستگی خواهد داشت و بر این اساس ضمانت‌نامه صادر خواهد شد، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون فرآیند اعتبارسنجی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود که در دو مرحله بهبود پیدا کرده است تا مشتریان به‌راحتی وارد مرحله اعتبارسنجی و صدور ضمانت‌نامه شوند.

افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری و پیمانکاری صنایع کوچک در کشور
تاریخ: چهارشنبه 18 اسفند 1400