Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

محرابی، سرپرست دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت گفت: ۶۰ درصد از نیاز صنعت پوشاک به پارچه‌های تخت باف از طریق واردات تامین می‌شود.

به گزارش بازار، افسانه محرابی در خصوص وضعیت تولید پارچه در کشور گفت: پارچه‌ها در صنعت نساجی دو نوع تخت بافت و گرد بافت هستند که در حال حاضر، پارچه گردباف موردنیاز کشور از طریق تولید داخل تأمین می‌شود و نیازی به واردات در این بخش نداریم.

وی مشکل اصلی پارچه را مربوط به پارچه‌های تخت بافت مورد مصرف در پوشاک دانست و افزود: این پارچه ها، گلوگاه زنجیره در صنعت نساجی و پوشاک است و باید با ایجاد مزایا و در نظر گرفتن تمهیداتی سرمایه‌گذاران را برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کرد.

محرابی با بیان اینکه حاشیه سود پارچه نسبت به کل کالاهای زنجیره صنعت نساجی بسیار پایین است، ادامه داد: مشکل اصلی در عدم تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش به دلیل حاشیه سود پایین است و باعث شده تا در حال حاضر ۶۰ درصد از نیاز صنعت پوشاک به پارچه‌های تخت باف از طریق واردات تامین شود.

گفتنی پارچه‌های تخت بافت در تولید پوشاک زنانه و مردانه و منسوجات خانگی کاربرد دارند.

در بخش تامین پارچه‌های فاستونی، جین، کتان که در تولید پوشاک استفاده می‌شود کشور به ۶۰ درصد واردات نیاز دارد، اما در تامین پارچه‌های تخت بافت برای تولید منسوجات خانگی، عمده نیاز کشور از طریق تولید داخل برطرف می‌شود.

نیاز ۶۰ درصدی صنعت پوشاک به واردات پارچه تخت باف
تاریخ: سه شنبه 24 خرداد 1401