Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مهدی یکتا، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو، به معضلات تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت:  مشکلاتی که ما و اکثر تولیدکنندگان دیگر با آن مواجه می‌باشیم، به سیاست‌های نادرستی که در 5 سال گذشته اعمال شده است، برمی‌گردد.

وی افزود: واردات بی‌رویه کالاها از مهمترین اتفاقاتی بود که در این سال‌ها رخ داد و به سبب آن تولید ملی کاملا به دست فراموشی سپرده شد.

یکتا ادامه داد: ورود سیر عظیم کالاهای بی‌کیفیت خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور شدند، آسیبی به صنعت ما زد که هنوز ه نمی‌توانیم صنعت را بازسازی کنیم.

وی اظهار داشت: موضوع قاچاق موجب شد تا میزان تولید کالا به شدت کاهش پیدا کند، هزینه قیمت تمام شده کالاها بالا رود و نهایتا نیز قدرت رقابتی خود را با شرکت‌های خارجی از دست بدهیم.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک با اشاره به اقدامات دولت یازدهم تصریح کرد: دولت جدید تنها کاری که انجام داده است این بود که بسیاری از بخشنامه‌های زائد و ضد تولید را حذف کرد که البته کار بسیار مهمی بود.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور لازم است برای سال 93 اقدامات عاجلی از سوی دولت و وزارت صنعت برای کمک به تولید کشور انجام پذیرد.

یکتا در واکنش به اظهارات چند روز گذشته وزیر صنعت مبنی بر عدم پرداخت یارانه به بخش تولید گفت: بنده معتقدم یارانه نقدی دردی از تولیدکنندگان دوا نمی‌کند و بهتر است به جای پرداخت یارانه مستقیم به این بخش، سود تسهیلات بانکی کاهش پیدا کند. این موضوع از پرداخت یارانه از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به رکود موجود در بازار که ناشی از تورم سال‌های 91 و 92 می‌باشد، گردش نقدینگی در واحدهای تولیدی و صنعتی به کندی انجام می‌پذیرد و این واحدها به منابع مالی جدیدی نیاز دارد. بهترین کاری که دولت و وزارت صنعت می‌تواند انجام دهد، این است که نرخ سود این بخش را کاهش دهد.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک  به رکود صنعت نساجی و پوشاک اشاره کرده و افزود: پوشاک در بین کالاهای نساجی رکود کمتری داشت ولی انتظارات تولیدکنندگان هنوز برطرف نشده است.

تاریخ: شنبه 6 اردیبهشت 1393