Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: ایجاد شهرک پوشاک در مشهد، مدت هفت سال است که به دلایل عدیده‌ای معطل مانده است.

به گزارش قدس آنلاین، رضا حمیدی  در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی ‌افزود: طرح شهرک پوشاک در رشد و توسعه این صنعت در کلانشهر مشهد و خراسان رضوی نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه جهانی نساجی در ترکیه و برگزاری مطلوب آن گفت: تعداد سازندگان ماشین‌آلات نساجی در ترکیه به شدت افزایش یافته و این امر نشان دهنده پیشرفت این کشور در حوزه نساجی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: ایران در زمینه واردات ماشین آلات نساجی از کشورهای اروپایی با مشکلات ناشی از تحریم مواجه است، در حالیکه می‌توان از ظرفیت تعامل با شرکتهای خارجی برای دور زدن این محدودیت استفاده کرد.

حمیدی افزود: صنعتگران حوزه نساجی امروز با مشکلات ارزی برای واردات ماشین آلات خود مواجه هستند که در این زمینه لازم است تسهیل‌گری صورت گیرد.

رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست به حضور پررنگ ایرانیان در نمایشگاه نساجی ترکیه و مشکلات مربوطه پرداخت.

غلامعلی رخصت افزود: مشکلات ورود ماشین آلات نساجی به کشور و همچنین مسائل حوزه حمل و نقل در این زمینه از چالشهای صنعت پوشاک طی سالیان اخیر در خراسان رضوی و کشور به شمار می‌رود.

خراسان رضوی رتبه پانزدهم کشور در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری را دارد

دبیر اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی از پایش امنیت سرمایه‌گذاری استان گفت: استان خراسان رضوی در بحث امنیت سرمایه‌گذاری، رتبه پانزدهم کشور را دارد.

علی کبیر افزود: شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری در ایران شامل هفت نماگر است که از ۳۸ مولفه (مجموعه‌ای از مولفه‌های آماری و پیمایشی) شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات، عمل مسوولان ملی به وعده‌های داده شده و عمل مسوولان استانی و محلی به وعده‌های اقتصادی داده شده، نامناسب‌ترین مولفه ها در استان خراسان رضوی است.

به گفته دبیر اتاق بازرگانی خراسان رضوی، جدول نماگرهای امنیت سرمایه‌گذاری استان در تابستان ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که خراسان رضوی در مولفه «مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض» رتبه بیست و یکم را در میان دیگر استانهای کشور دارد؛ در ثبات و پیش بینی پذیری مقررات و رویه‌های اجرایی رتبه شانزدهم و در فرهنگ وفا به عهد و صداقت و درستی، رتبه نهم کشور را دارد.

کبیر در بخش دیگری از این نشست به دستورکار مرتبط با ارائه گزارش پایش شاخص‌های محیط کسب و کار خراسان رضوی (زمستان ۱۴۰۰) پرداخت و گفت: گزارش پایش محیط کسب و کار توسط اتاق بازرگانی و گزارش پایش امنیت سرمایه گذاری توسط مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه می‌شود، بر اساس گزارش پایش محیط کسب و کار استان در زمستان سال گذشته، رتبه خراسان رضوی در میان دیگر استان‌های کشور، شانزدهم است. 

دبیر اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار داشت: سه مولفه «غیر قابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات»، «دشواری تامین مالی از بانکها» و «فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه های اجرایی»، نامناسب‌ترین مولفه های محیط کسب و کار استان در زمستان پارسال بوده است. 

کبیر از وضعیت نامطلوب نسبت مصارف به منابع بانکی در استان گفت و اظهار کرد: با وجود وعده های استانداران در خصوص بهبود این نسبت، این موضوع همچنان در استان ما نامطلوب است و بخشی از منابع استان ما در دیگر استانها صرف می گردد.

وی اضافه کرد: طبق پایش محیط کسب و کار خراسان رضوی، در موضوع میزان تاثیرپذیری استان از کرونا در زمستان ۱۴۰۰، استان ما جزو استانهایی با بیشترین تاثیرپذیری بوده است.

 

ایجاد شهرک پوشاک در مشهد هفت سال معطل مانده است
تاریخ: یکشنبه 29 خرداد 1401