Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران عملکرد مسوولان مبارزه با واردات پوشاک قاچاق را مناسب ندانست و تاکید کرد: پوشاک قاچاق ضربه مهلکی بر صنایع نساجی داخلی وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سعید جلالی قدیری در کرج گفت: عدم مبارزه قاطع با گسترش روزافزون فعالیت عوامل قاچاق پوشاک در بازار مصرف ضربه ای مهلک به بخش تولید و اقتصاد کشور وارد کرده است که  چاره اندیشی برای رفع این چالش ضروری است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم  انقلاب  که همواره  قاچاق کالا و واردات بی رویه را به عنوان  یک آفت نام برده اند، افزود: ضروری است مدیران دستگاه های ذیربط در سطح کشور با تکیه بر ضوابط قانونی هرگز اجازه ندهند با واردات قاچاق پوشاک به فعالان این عرصه لطمه وارد شود. 

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران همچنین به اظهارات اخیر رییس جمهور که واردات کالای قاچاق و بی رویه را "خنجری به قلب تولید و اشتغال" نام برد، اشاره کرد و گفت: برخورد قاطع باعوامل واردات قاچاق پوشاک و دیگر کالاها وظیفه خطیری است که پویایی اقتصاد را همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به خسارت سنگین ناشی از واردات قاچاق به بخش تولید پوشاک کشور، از مدیران ارشد اقتصاد کشور درخواست کرد دلیل کمرنگ شدن مبارزه با قاچاق پوشاک را مورد بررسی همه جانبه قرار دهند تا ضمن روشن شدن واقعیت ها برای رفع این مشکل  اقدامات لازم انجام پذیرد. 

 رعایت دقیق ضوابط قانونی تنها راه مبارزه قاطع با قاچاق پوشاک است 

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران  تنها راه به نتیجه رسیدن اقدامات دستگاه های ذیربط در بحث حساس قاچاق پوشاک را مستلزم  رعایت ضوابط قانونی و استمرار طرح های پیش بینی شده در پوشش قانون عنوان کرد.

وی ادامه داد:  تنها دراین صورت قادر خواهیم بود وعده کاهش حجم قاچاق رو به گسترش ۲ میلیارد دلاری پوشاک را عملیاتی و افزایش روند تولید و اشتغال در صنایع پوشاک را تجربه کنیم.

پوشاک قاچاق بلای جان صنایع نساجی داخلی است
تاریخ: یکشنبه 2 مرداد 1401