Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مالیات بر ارزش افزوده از ماشین آلات نو برداشته شده و این موضوع شامل حال صنایع پوشاک نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، محسن گرجی امروز در مراسم رونمایی از خوشه صنعتی پوشاک مشهد در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت کیف، کفش و چرم مشهد اظهار داشت:حوزه پوشاک باید تقویت و بزرگ شود چرا که ایجاد خوشه برای پوشاک یا صنایع بزرگ در این بخش، تولیدکنندگان را به سطح بالایی از بلوغ در بازارهای داخلی و منطقه ای و فروش اشتراکی می‌رساند.

وی افزود: با توجه به رکودی که در صنعت پوشاک داریم، وزارت صمت تحریک تقاضایی را از طریق کارت اعتباری انجام خواهد داد که بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

گرجی تصریح کرد: بودجه 50 هزار میلیارد تومانی برای وزارتخانه در نظر گرفته شده که بخشی از آن به حوزه رنگرزی و بافندگی اختصاص دارد اما توزیع آن قابل تغییر است.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان این مطلب که مالیات بر ارزش افزوده از ماشین آلات نو برداشته شده و این موضوع شامل حال صنایع پوشاک نیز می‌شود افزود: تامین مالی زنجیره ای از دیگر مواردی است که برای صنعت پوشاک پیگیری می‌شود تا تسهیلات بانکی در جایی خارج از زنجیره تولید مورد مصرف قرار نگیرد، این موضوع برای صنعت فرش تکمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار رهبر معظم انقلاب با صنعتگران ایشان، تاکید کردند که باید سیاست صنعتی کشور مشخص شود و این وظیفه به سازمان برنامه و بودجه محول شد که 10 صنعت در کشور به عنوان صنایع راهبردی مشخص شد که یکی از آنها صنعت پوشاک  است.

ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در مرحله مکان یابی

علی رسولیان،معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: راه‌اندازی خوشه صنعتی پوشاک در مشهد در جهت تکمیل زنجیره تولید و توسعه صادرات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه پوشاک است.

وی افزود: یکی از خواسته‌های تولیدکنندگان پوشاک در مشهد، ایجاد شهرک پوشاک می‌باشد که مکان یابی‌هایی در این زمینه انجام شده است.

رسولیان تصریح کرد: بخشی از تامین مالی شهرک تخصصی پوشاک توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام می‌شود اما برای اخذ مجوزهای لازم نیازمند حمایت وهمراهی همه مسئولین استان هستیم.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: سازمان صنایع کوچک در افزایش ظرفیت صادراتی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به ویژه صنعت پوشاک می‌تواند با ایجاد کنسرسیوم صادراتی یا ایجاد شرکت مدیریت صادرات به توسعه صادرات این بخش کمک کند.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت کیف، کفش و چرم از 29 دی ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد فعالیت خود را آغاز کرده است و تا دوم دی ماه برای بازدید علاقمندان دایر است.

مالیات بر ارزش افزوده از صنعت پوشاک برداشته شد
تاریخ: شنبه 3 دی 1401