Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

وزیر اقتصاد از کاهش ۷ واحد درصدی نرخ مالیات در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: این کاهش باعث ایجاد اندکی فراغت و گشایش برای تولیدی‌ها خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با وضعیت درآمدهای مالیاتی گفت: یکی از راهبردهای دولت برای کاهش وابستگی نفت، پیش‌بینی درآمدهای پایدار برای پوشش هزینه‌های دولت است تا از این طریق آسیب‌پذیری اقتصاد کشور از محل فروش نفت را کاهش دهیم.

وی با اشاره به همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با همکاری‌های انجام شده ما توانستیم خط بهینه و مسیر وسط را پیدا کنیم، بر این اساس نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدی در بودجه سال آینده پس از تصویب مجلس ۷ واحد درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

خاندوزی همچنین اعلام کرد: این کاهش باعث ایجاد اندکی فراغت و گشایش برای تولیدی‌ها خواهد شد.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: سامانه‌های اطلاعاتی اقتصادی ما توانسته فرارهای مالیاتی جدیدی را از گروه‌هایی که باری از کشور برنمی‌داشتند، برخلاف اکثریت فعالان شفاف، اخلاق‌مدار و قانون‌مند همانند کارمندان جامعه و گروه‌های مختلفی که انضباط مالی دارند، شناسایی کنند.

وی در گفت‌وگو با رسانه ملی همچنین گفت: بیش از ۲ میلیون مودی مالیاتی جدید شناسایی شده که موجب افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی خواهد شد.

کاهش نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدی
تاریخ: دوشنبه 26 دی 1401