Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۳ دوره هنوز نمایندگان مجلس استراتژی تولید را به تصویب نرسانده اند، گفت: تولید نیازمند یک برنامه منسجم است تا براساس آن سرمایه گذاری و هدف گذاری ها اعمال شود.

عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به اینکه متأسفانه بسته‌های حمایتی دولت در فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش صنعت و تولید ارائه نشد، اظهار داشت: این امر باعث شد تا صنایع با آسیب های جدی روبه رو شوند. به همین منظور از دولت درخواست کردیم فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها را با تأمل بیشتری آغاز کند.

وی با بیان این که در حال حاضر فقط بحث افزایش قیمت حامل های انژری مطرح نیست، افزود: این روزها شرایط بازار برای تولیدکنندگان و صنعتگران  جهت سرمایه گذاری با ابهاماتی همراه است که اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها بر حجم مشکلات افزوده است.

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه دولت باید قیمت سوخت مصرفی معادن را کاهش دهد، تصریح کرد: در دولت گذشته معاون اول ریاست جمهور بخشنامه ای را ابلاغ کرد که براساس آن بانک ها نباید به واحدهای تولید بدهکار تسهیلاتی را ارائه کنند که این موضوع باعث شد تا تولیدکنندگان در تأمین سرمایه در گردش خود با مشکلات زیادی همراه شوند.

وی با بیان این که هم اکنون تولیدکنندگان آینده ای برای فعالیت های اقتصادی خود متصور نیستند، اضافه کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت به واسطه ابهامات کمک های دولت به بخش تولید و صنعت پیشنهادات مختلفی را به وزارت صنعت ارائه نموده است.

سهل آبادی با گلایه از اینکه با گذشت 3 دوره هنوز نمایندگان مجلس استراتژی تولید را به تصویب نرسانده اند، تصریح کرد: تولید نیازمند یک برنامه منسجم است تا براساس آن سرمایه گذاری و هدف گذاری ها اعمال شود.در همین راستا ما پیشنهاد می کنیم تا بخشنامه‌های دست و پا گیر برطرف شود.

تاریخ: سه شنبه 9 اردیبهشت 1393