Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه صنعت پوشاک فرصتی برای توسعه روابط ایران و عراق است، اظهار کرد: در صنعت لباس، زیبایی و زندگی وجود دارد و می‌تواند رابطه بین دو کشور را به یکدیگر گره بزند و می‌تواند بین عالم سرایت کند، اگر با قیمت و فرهنگ مناسب عرضه شود، همچنین می‌تواند جنبه اشتغال‌زایی داشته باشد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم صادرات پوشاک به عراق که ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از مسئولان و تولیدکنندگان پوشاک در دانشگاه قم برگزار شد، درباره همکاری بین عراق و ایران در حوزه اقتصادی گفت: بین ایران و عراق رفاقتی وجود دارد که این رفاقت با خون گره زده شده است؛ این رفاقت را باید در حوزه اقتصاد بیاوریم.

وی افزود: این رفاقت می‌تواند دو کشور را مکمل هم قرار دهد و جهان عرب و اسلام را به یکدیگر وصل کند، تا بتوانیم مجموعه بزرگی با عراق درست کنیم و بدانید این نزدیکی رزق و روزی دارد و امیدوارم در جهت تکامل دینی حرکت کند.

آقامحمدی درباره وضعیت صنعت لباس در ایران گفت: صنعت لباس یکی از مهم‌ترین صنایع پیشرفته کشور است اما متأسفانه مورد بی‌‎توجهی قرار گرفته و در وهله اول لازم است که صاحب این صنعت، به آن عظمت دهد.

وی افزود: لباس مظهر هنرها و ظرافت‌ها است و نشان‌دهنده کمالات فرهنگی در انسان‌هاست چرا که همه انسان‌ها دوست دارند زیبا دیده شوند، ترمه‌دوزی‌های ایران در دنیا بی‌نظیر است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه صنعت پوشاک فرصتی برای توسعه روابط ایران و عراق است، اظهار کرد: در صنعت لباس، زیبایی و زندگی وجود دارد و می‌تواند رابطه بین دو کشور را به یکدیگر گره بزند و می‌تواند بین عالم سرایت کند، اگر با قیمت و فرهنگ مناسب عرضه شود، همچنین می‌تواند جنبه اشتغال‌زایی داشته باشد.

وی گفت: تولیدکنندگان پوشاک نیاز به حمایت دولت هم دارند و لازم است که در این مراسم افقی برای همکاری با عراق ترسیم و هدف‌گذاری اقتصادی کنند تا بتوانیم به افق یک میلیارد دلار تبادل اقتصادی در صنعت پوشاک با عراق برسیم.

صنعت پوشاک فرصتی برای توسعه روابط ایران و عراق است
تاریخ: یکشنبه 31 اردیبهشت 1402