Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک مشکلات مربوط به ارتباط مالی جهانی، مناسب نبودن مسیرها، تعرفه بالا برای پوشاک ایرانی و دشواری رقابت با چین و ترکیه در این کشور را از موانع صادرات پوشاک به روسیه برشمرد.

بهرام شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پوشاک صادراتی به روسیه باید حدود ۲۰ درصد هزینه گمرکی و ترخیص پرداخت کنند، اما این تعرفه برای چین و ترکیه صفر است. در حالت عادی هم قیمت تمام شده پوشاک ایرانی با کیفیت برابر، ارزان‌تر از کشورهای دیگر نیست. بنابراین رقابت با تعرفه ۲۰ درصدی در مقابل چین و ترکیه امکان پذیر نیست.

وی همچنین با بیان اینکه مسیرهای صادراتی هم امن نیست، گفت: اگر قرار باشد صادرات از طریق کامیون انجام شود، ممکن است که مسیرهای زمینی امن نباشند.

از طرف دیگر به گفته نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، یکی از اصلی‌ترین موانع صادرات پوشاک به روسیه بحث مشکلات مربوط به ارتباط مالی است و در حال حاضر اگر صادرات هم انجام شود، نمی‌توانیم پول آن را برگردانیم.

شهریاری با بیان اینکه صادرات پوشاک به روسیه به ندرت انجام شده، تصریح کرد: عده‌ای هم پوشاک به ترکیه برده‌اند، اما نتوانستند بفروشند.

به گفته وی راه حل این است که تعرفه ترجیحی پوشاک هم مانند برخی از مواد خوراکی که در تعرفه ترجیحی قرار گرفته‌اند صفر شود. اما توجه کافی به این بخش نمی‌شود.

موانع صادرات پوشاک به روسیه
تاریخ: دوشنبه 22 خرداد 1402