Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توئیتی به کاهش ‏سهم ارزش‌افزوده صنعت نساجی و پوشاک اشاره کرد.
به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت؛ مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:‏
آسیب شناسی صنایع نساجی و پوشاک
به رغم مزیت های صنعت نساجی و پوشاک، سهم ارزش‌افزوده این صنعت از کل ارزش‌افزوده صنعتی از 25 درصد به کمتر از 5 درصد طی سه دهه گذشته کاهش یافته است. چالش‌های صنایع نساجی و پوشاک کشور را می توان در سه سطح طبقه‌بندی کرد.
‏چالش‌های کلیدی حاکم بر صنایع نساجی و پوشاک، تبعاتی از جمله هزینه تمام‌شده بالای محصولات تولیدی، کاهش توان ارزآوری، ناپایداری فعالیت واحدهای تولیدی، کاهش توان خلق ارزش‌افزوده و ضعف رقابت‌پذیری کیفی محصولات نساجی و پوشاک کشور را به‌همراه دارد.
‏به‌منظور تقویت جایگاه این صنعت می‌توان به اتخاذ سازوکارهای مناسب برای تکمیل زنجیره تأمین پایدار، ارائه سیاست‌های حمایتی برای بهبود فناوریها، توسعه ظرفیتهای صادراتی ازطریق ساماندهی صادرات شرکتهاو تغییر ساختار بنگاهی صنایع نساجی و پوشاک به‌سمت ساختار متکی بر مقیاس و رقابت اشاره کرد.

چالش‌های کلیدی حاکم بر صنایع نساجی و پوشاک
تاریخ: دوشنبه 23 مرداد 1402