Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

خبرگزاری آریا-مدیر کل دفتر نساجی وزارت صمت از افزایش 25 درصدی واردات الیاف در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: این میزان افزایش، نشان دهنده پایداری در زنجیره تولید و رشد صنعت نساجی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محسن گرجی در نشست خبری برگزاری 3 نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی، پوشاک و چرم در اتاق اصناف تهران گفت: در 6 ماهه نخست پارسال 30 هزار تن واردات الیاف داشتیم که این میزان در 6 ماهه نخست امسال به 40 هزار تن رسیده است.
مدیر کل دفتر نساجی وزارت صمت پیش بینی کرد تا پایان سال صنعت نساجی رشد 8 درصدی را تجربه کند.
آقای گرجی همچنین نسب به کاهش تامین ارزی بنگاه‌های صنعت نساجی در 6 ماهه گذشته هشدار داد و گفت: در 6 ماهه نخست پارسال حدود 938 میلیون دلار تامین ارزی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات انجام شد این در حالیست که در 6 ماهه نخست امسال این رقم به 862 میلیون دلار کاهش یافته است.
مدیر کل دفتر نساجی وزارت صمت اظهار امیدواری کرد بانک مرکزی در خصوص تامین ارزی این صنعت پیشرو و کارآفرین اهتمام بیشتری داشته باشد.
آقای گرجی با اشاره به اشتغال بیش از یک میلیون و 200 هزار نفری زنجیره صنعت نساجی، پوشاک و کیف و کفش افزود: حداقل 120 هزار واحد صنفی ثبت شده در این صنعت فعال است، 6 هزار واحد صنعتی هم در کل زنجیره صنعت نساجی به تولید اشتغال دارند که در صورت توجه به این صنعت اشتغال و ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند.
این نشست خبری در آستانه برگزاری سه نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی، پوشاک، و کیف و کفش و چرم برگزار شد
 بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی، یازدهمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران و دهمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف و چرم به صورت همزمان از 23 تا 26 مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

رونق صنعت نساجی و پوشاک؛ زنجیره تولید پایدار است
تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1402