Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گفته معاون وزیر صمت رفع تعهد ارزی به ریال در خصوص صادرات کالاهای خاص به کشورهای همسایه ضرورت دارد به رسمیت شناخته شود.

محمد مهدی برادران امروز در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، اظهار داشت: از این نمایشگاه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ بازرگان از ۸۸ کشور جهان بازدید کردند. معاون وزیر صمت اظهار داشت: این نمایشگاه اولین نمایشگاهی بود که همه غرفه داران از آن رضایت داشتند.
وی با بیان اینکه لازمه جهش تولید جهش صادرات است، بیان داشت: ما از ابتدای سال برای گروه های کالاهایی در معاونت صنایع عمومی برنامه رشد تولید را به همراه رشد صادرات تنظیم کردیم. در این نمایشگاه نیز محصولات صادراتی که تولید آنها توسط شرکت های برتر انجام می شود، عرضه شد.
برادران بیان داشت: ما از کالاهای قاچاق پذیر به صادرکننده آن کالاها تبدیل شده ایم و این نشان می دهد که مسیر را درست طی کرده ایم.
وی با بیان اینکه برای رشد صادرات باید مسائل و مشکلات حمل و نقل داخلی و خارجی حل شود همچنین باید مسائل مربوط به مراودات مالی را حل کنیم. برادران با بیان اینکه موضوع تبادلات مالی قابل حل است، گفت: باید استفاده از رمز ارزها جدی تر گرفته شود. وی بیان داشت: به رسمیت شناختن ریال در رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و پاکستان خواسته بازرگانان ما است زیرا اگر تاجری به ریال صادرات کند اما از آن بخواهیم که به دلار رفع تعهد ارزی کند این موضوع توهین به پول ملی است. معاون وزیر صمت اظهار داشت: در حوزه استاندارد هم چالش هایی وجود دارد و بعضی مواقع سخت گیری ها در این حوزه مانع صادرات است.
وی بیان داشت، وعده داده شده بود کهدمناطق آزاد تجاری به سکوهای تجاری تبدیل شود ولی هنوز بر مدار قاچاق است ، لذا باید تلاش کتیم که این مناطق رویکرد صادرات محور داشته باشد.

 

مطالبه بازرگانان بابت به‌رسمیت شناختن ریال در رفع تعهد ارزی
تاریخ: یکشنبه 16 اردیبهشت 1403