Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

امین مقدم، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، قاچاق را به عنوان یک چالش بزرگ برای این صنعت معرفی کرده که می‌توان با هم‌فکری بخش خصوصی تا حدود از زیان‌های بزرگ آن کاست. او هم‌چنین خواستار برگزاری نمایشگاه ایران مد در محل نمایشگاه بین‌المللی شده که برای این صنعت، مهم و حیاتی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در یک گفت‌و‌گوی ویدئویی در برنامه «راهبرد» که از سوی روابط عمومی اتاق تهران تهیه شده است، به تشریح وضعیت صنعت نساجی و پوشاک ایران و چالش‌هایی که این بخش از اقتصاد کشور را احاطه کرده، پرداخت.

امین مقدم در این گفت‌و‌گو، به ابهام ایجاد شده در تداوم برگزاری نمایشگاه سالانه مد و پوشاک و حذف آن از تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران اشاره کرد و نبود این رویداد، اخلال بزرگ در روند فعالیت بنگاه‌های تولیدی در صنعت نساجی و پوشاک و نیز فاصله گرفتن این بخش با بازارهای صادراتی عنوان کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، همچنین نسبت به گسترش قاچاق پوشاک خارجی به داخل کشور و بازار گسترده توزیع و مصرف این محصولات، هشدار داد و تصریح کرد که با هم‌فکری بخش‌ خصوصی می‌توان پیامدهای ناگوار قاچاق پوشاک برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی، را تا حدود زیادی تلطیف کرد.

مقدم در این گفت‌و‌گو همچنین، توضیحاتی در رابطه با پدیده هوش مصنوعی و آینده صنعت پوشاک مطرح کرد.

 

این گفت‌وگو را ببینید و بشنوید.

 

اقتصاد نساجی چگونه احیا می‌شود؟
تاریخ: شنبه 12 خرداد 1403