Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون اول رییس جمهوری از گشایش 10 میلیارد دلار ال سی (اعتبار اسنادی) در بخش های صنعتی، کشاورزی و آب خبر داد و گفت: اگر این سرمایه گذاری ها به کمک بخش تولید بیاید، تولید از حالت رکود خارج می شود.
به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه پس از نشست مشترک اعضای فراکسیون رهروان ولایت با جمعی از اعضای دولت یازدهم در جمع خبرنگاران درباره نتایج این نشست اظهار داشت: در این جلسه دغدغه نمایندگان در بحث هدفمندی یارانه ها، خروج کشور از رکود اقتصادی و همچنین نحوه تعامل دولت و مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهوری، با بیان این که در این جلسه گزارشی از وضع منابع مورد استفاده برای سرمایه گذاری ارایه شد، افزود: با توجه به محدودیت منابع ناشی از تحریم های ظالمانه ، دولت سعی دارد تا با نجات بخش تولید، بنگاه های اقتصادی را وارد مدار تولید و از منابع آنها برای پیشبرد امور استفاده کند.

جهانگیری همچنین گفت: نظام بانکی در کشور به دلایل مختلف با مشکلات جدی همچون حجم بالای مطالبات معوق که به بیش از 82 هزار میلیارد تومان رسیده، مواجه است.

وی با بیان این که استعدادهای زیادی برای جذب منابع خارجی داریم، تصریح کرد: در دوره های گذشته از منابع خارجی زیادی استفاده کردیم و در حال حاضر نیز گفت وگوهایی در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی شروع شده است اما هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیدیم.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: با استفاده از روش های دیگر وارد گفت وگو با برخی کشورهای خارجی شدیم و در تلاش هستیم از دیگر روش ها برای جذب منابع خارجی استفاده کنیم.

جهانگیری با تاکید بر این که ال سی مربوط به 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری تاکنون گشایش شده است، افزود: اعتبار اسنادی گشایش یافته مربوط به طرح هایی در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و حوزه انرژی به ویژه آب است که اگر مجموع این سرمایه گذاری ها به کمک تولید کشور بیایند تولید از حالت رکود خارج خواهد شد و این می تواند دستاورد خوبی در سال 93 باشد.

وی درباره زمان اعلام اسامی بدهکاران دانه درشت های بانکی نیز گفت: اسامی اعلام خواهد شد اما مهم این است که این اسامی به دستگاه های تصمیم گیر از جمله قوه قضاییه ارسال شده است.

نشست مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی امروز با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری برگزار شد.

محور اصلی این نشست، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و چشم انداز اقتصادی کشور در سال 93 بود.

1
تاریخ: سه شنبه 16 اردیبهشت 1393