Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس کل گمرک ایران گفت: سالیانه 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود و هر یک دلار واردات غیرقانونی از این طریق یعنی اینکه برای خارج از کشور اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کرباسیان با تاکید بر به كارگيري فن آوري نوين به عنوان بهترين راه حل براي بهبود خدمات در گمرک گفت: راه حل ارتقاي سطح خدمات گمركي اين است كه بايد سيستم هاي گمركي را بهبود و سرعت كار را افزايش دهيم و مردم از قوانين مطلع شوند تا شفاف عمل كنيم و همه اينها در به كارگيري فن آوري روز در گمرک خلاصه مي شود.

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد: بايد صاحبان كالا و خدمت گيرندگان هر گمرک به سامانه اظهار از راه دور وصل شوند و به كارگيري سيستم جامع گمركي وظيفه تک تک كساني است كه در گمرک انجام وظيفه مي نمايند.

کرباسیان بار ديگر بر حمايت قاطعانه مديريت گمرک از صادر كنندگان و صادرات غيرنفتي كشورمان تأكيد و از كمبود امكانات در برخي از گمركات مهم صادراتي در مرزها انتقاد كرد و به عنوان نمونه اظهار داشت: امكانات و وضعيت معيشتي و رفاهي موجود در گمرک پرويز خان كه يكي از مهم ترين گمركات صادراتي كشور است، بسيار تأسف بار است.

وی در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع مهم تجارت قانونمند در كشور اشاره كرد و گفت: گمركات بايد از تجارت قانوني در كشور حمايت كنند و اجازه ندهند قيمت تمام شده كالاها افزايش يابد.
كرباسيان اظهارداشت: شرايطي ايجاد نكنيم كه بعضي مقررات دست و پاگير زمينه هاي سوء استفاده برخي افراد را فراهم آورد.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه از وجود برخي فسادها در گمركات طي سال هاي گذشته به شدت انتقاد كرد و گفت: ما نماينده دولت و مردم هستيم و نبايد اجازه دهيم چنين اتفاقاتي در گمرک بيافتد.

كرباسيان گفت: ما چطور بپذيريم 20 ميليارد دلار كالاي قاچاق سالانه وارد كشور شود؟ هر يک دلار يعني يک اشتغال در بيرون از كشور. رئيس كل گمرک تأكيد كرد: بايد هر يک به سهم خود در گمركات براي بهبود رتبه فضاي كسب و كار كشورمان در دنيا بيشتر تلاش كنيم.

1
تاریخ: چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393