Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک برای تهیه پوشاک اسلامی خبرداد و گفت: با این میزان اعتبار برای ۵۰ نفر شغل ایحاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، مجید زیرک بعدازظهر امروز در نحستین کارگاه بانوان و خانواده در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری گیلان، با بیان اینکه از 10 هزار بافنده فرش در گیلان بیش90 درصد را بانوان تشکیل می دهند، اظهار کرد: در راستای حمایت از اشتغال استان تفاهمنامه‌ای با صنعت معدن تجارت استان و سازمان میراث و فرهنگی و فنی و حرفه‌ای گیلان برای استفاده از ساختمان‌های بلااستفاده فنی و حرفه‌ای منعقد شد.

وی افزود: حداقل 200 نفر اشتغال در ساختمان‌های بلااستفاده فنی و حرفه ای ایجاد می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار برای اتحادیه تولید کنندگان پوشاک برای تهیه پو شاک اسلامی خبرداد و گفت:با این میزان اعتبار برای 50 نفر شغل ایحاد می‌شود.

زیرک، توجه به فروشگاه‌های بزرگ در ایجاد اشتعال پایدار را مورد تأکید قرار دادو خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های بزرگ زمینه اشتغال بانوان را فراهم می‌کنند.

15 درصد جمعیت شاغل گیلان بانوان هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در این جلسه با به اینکه بانوان گیلان 15 درصد جمعیت شاغل استان را به خود اختصاص داده‌اند،گفت:

ساحره میرسیدی افزود: در این کمیته  اولویت‌های پژوهشی، چالش‌های بانوان و خانواده در ابعاد آموزشی بررسی می‌شود.

وی بررسی برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در حوزه اشتغال زنان را مورد تأکید قرارداد و افزود: در راستای اهداف تعیین شده در استان دستگاه‌ها باید همسو و هماهنگ باهم پیش روند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه بانوان گفت: با توجه به نیاز استان در حوزه اشتغال دستگاه‌ها با رویکردهای عمومی و تخصصی در ایجاد این زمینه کار می‌کنند.

میرسیدی با بیان اینکه از جامعه 35هزار نفر جویای کار گیلان ،20 هزار و 80 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: از 17 هزار نفر جامعه هنرمند گیلان، 13 هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

1
تاریخ: شنبه 27 اردیبهشت 1393