Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه صبح امروز این کمیسیون گفت که دولت پیش‌نویس لایحه حمایت از تولید ملی را تهیه کرده و اکنون در حال بررسی پیش‌نویس لایحه اختیارات وظایف این وزارتخانه است.


به گزارش نامه نیوز، جعفرقادری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جلسه صبح امروز(دوشنبه) کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونینش تشکیل شد گفت: در این جلسه رئیس کمیسیون ضمن تاکید بر همکاری دولت برای ارائه لایحه حمایت از تولید ملی، خواستار عدم مخالفت دولت در فرآیند تصدی، اجرای مصوبات مجلس و نداشتن مغایرت با اصل 85 قانون اساسی در این لایحه شد.

 وی با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه وزیر ضمن اشاره به این موضوع که از 24 بند سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، 16 بند آن به تولید ارتباط دارد گفت که پیش‌نویس لایحه حمایت از تولید تهیه شده ولی به کار بیشتری نیاز دارد.

 قادری افزود: طبق گفته وزیر پیش‌نویس لایحه برای نظرخواهی به دولت ارسال شده و پس از دریافت نظرات آنها در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی می‌شود که در تهیه پیش‌نویس از طرح مورد نظر مجلس نیز بهره گرفته شده است.

 سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 با بیان اینکه تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این بود که تمامی تلاش دولت در حمایت از تولید وجود هماهنگی‌های لازم است، گفت: آقای نعمت‌زاده به این موضوع نیز اشاره کرد که تا دو هفته دیگر قوانینی که در حمایت از تولید باید لغو یا اصلاح شود توسط وزارت صنعت به دولت و مجلس ارسال می‌شود در پیش‌نویس تهیه شده تلاش می‌شود که مشکلات تولید مورد توجه قرار گیرد.

 وی خاطر نشان کرد: وزیر صنعت در این جلسه از تهیه آئین‌نامه قانون بهبود فضای کسب و کار خبر داد و گفت که اکنون این موضوع در حال بررسی است همچنین پیش‌نویس لایحه اختیارات وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت در دست بررسی است البته این موضوع در دولت قبلی آمده که اصلاح شده و اکنون این وزارتخانه آن را دنبال می‌کند.

 قادری همچنین گفت که طبق گفته وزیر 38 درصد از تولید ناخالص ملی در حوزه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 در ادامه به مصوبات جلسه صبح امروز کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 اشاره و اظهار کرد: در این جلسه کارگروه مشترکی بین کمیسیون و وزارت صنعت، معدن و تجارت با محوریت مرکز پژوهش‌ها تشکیل شد تا در وهله اول پیش‌نویس لایحه دولت و طرح مجلس درمورد طرح ملی را به یکدیگر نزدیک کرده تا در مرحله رسیدگی مورد استفاده قرار گیرد. طبیعتا بعد از اینکه لایحه به مجلس ارائه شد، این لایحه در کارگروه مشترک مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 وی در پایان گفت که در جلسه امروز گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تحت عنوان آسیب‌شناسی قوانین مرتبط با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کمیسیون ارائه شد.

 

 

1
تاریخ: دوشنبه 29 اردیبهشت 1393