Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با تاکید براینکه صنایع کوچک 92 درصد از صنایع به بهره برداری رسیده کشور را تشکیل می دهد، اعلام کرد: همایش 50 سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در 21 مرداد سال جاری با معرفی نام گذاری این روز به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک برگزار می شود.

 به گزارش شاتا از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ؛ « فرشاد مقیمی »ضمن  تشریح دلایل  برگزاری همایش گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران سازمان نواحی صنعتی در21 مرداد ماه سال 1343 بمنظور  برنامه ریزی و اجرای طرح های مربوط به نواحی صنعتی کشور تاسیس   و سپس در سال 1347  " سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران" با هدف توسعه صنایع کوچک و بهبود وضع آن و کمک به سرمایه گذاران مربوطه ایجادشد .

وي ادامه داد: پس از چندین مرحله تغییر نام و اصلاح اساسنامه نهایتا" در سال 1384"با  عنوان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران" مشغول خدمت رسانی به صنایع کشور و بطور خاص صنایع کوچک و متوسط می باشد.

 معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران  در ادامه تصریح کرد:  این سازمان با دارا بودن 31 شرکت استانی بعنوان بازوان اجرایی، نقش پررنگی در توسعه صنعتی کشور طی 50 سال گذشته داشته است بطوریکه تا پایان سال 1392 توانسته 719 شهرک و ناحیه صنعتی را از مجموع 929 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، به بهره برداری برساند.

 مقیمی با اشاره به اینکه در این شهرک ها و نواحی صنعتی بیش از 31 هزار واحد صنعتی با اشتغالی بالغ بر 647 هزار نفر به بهره برداری رسیده و نزدیک به 30 هزار طرح صنعتی نیز در مراحل تخصیص زمین، دیوارکشی،نصب سوله، نصب ماشین آلات قرار دارند، افزود: در حال حاضر از 124 هزار هکتار زمین در اختیار شهرک ها و نواحی صنعتی کشور،  حدود 50 هزار هکتار زمین صنعتی  است   که از این میزان نزدیک به 31 هزارهکتار آن  به صنعتگران واگذار و حدود 19 هزار   هکتار زمین صنعتی نیز آماده واگذاری است .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در ادامه تصریح کرد: در راستای تکریم و تجلیل از جایگاه تلاشگران عرصه صنایع کوچک وهمچنین متولیان و دست اندرکاران حوزه ایجاد و توسعه زیر ساختهای صنعتی، این سازمان در نظر دارد در 21 مرداد ماه سال جاری "همایش پنجاه سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران"را با حضور رییس محترم جمهورو برخی ازمقامات کشوری و لشگری برگزار کند.

مقیمی افزود: همچنین در نظر است طی  سخنرانی رییس جمهور نامگذاری روز مذکور به نام روز "حمایت از صنایع کوچک "اعلام عمومی شود.در همین راستا با توجه به اهمیت و نقش تاثیر گذار این حوزه صنعت در تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی و آرمانهای دولت یازدهم پیگیری های لازم جهت نام گذاری روز 21 مرداد ماه در شورای فرهنگ عمومی صورت پذیرفته است.

وي تصريح كرد: در این رابطه  وزیر  صنعت، معدن و تجارت  نیز طی مکاتبه ای از  وزیر   فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی درخواست نام گذاری روز 21 مرداد ماه را بعنوان روز  حمایت  از صنایع کوچک داشته اند.

1
تاریخ: یکشنبه 4 خرداد 1393