Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

پورفلاح از عملکرد مجلس در زمينه عدم تصويت قانون حمايت از توليد و عدم احقاق حقوق بخش توليد در جريان هدفمندي يارانه ها گلايه و انتقاد کرد.
احمد پورفلاح، رئيس کميسيون صنايع و معادن اتاق بازرگاني ايران، در گفت و گو با خبرنگار موج با اشاره به عدم تصويب قانون حمايت از توليد اظهار داشت: در دهه هاي اخير صداهاي بلند و شعارهاي زيادي براي حمايت از توليد و بخش خصوصي سرداده شده، اما؛ هيچ گاه حمايت جدي و واقعي از اين بخش ها صورت نگرفته است.
وي با اشاره به عدم تصويب قانون حمايت از توليد افزود: قرار بود با تصويب اين قانون مشکلات حاد بخش توليد ساماندهي شود، اما؛ بررسي اين قانون در صحن علني مجلس با انتخابات رياست جمهوري و لايحه بودجه سال 92 همزمان شد و همين امر موج شد تا بررسي آن از دستور کار مجلس خارج شده و به دولت ارجاع شد.
رئيس کميسيون صنايع اتاق بازرگاني ايران با گلايه از عدم پرداخت حق بخش توليد از محل منابع درآمدي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تصريح کرد: سهم بخش توليد از منابع هدفمندي در سال 90 و 91 به ترتيب 20 و 30 درصد از مجموع درآمدها و در سال 92 نيز معادل 10هزار ميليارد تومان بود، اما؛ متأسفانه هيچ گاه سهم بخش توليد از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها پرداخت نشد.
وي خاطرنشان کرد: ظاهرا امسال نيز اميدي به پرداخت سهم توليد از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها نيست کما اينكه توسط مسوولين صريحا عنوان شده كه بخش صنعت و معدن انتظاري از يارانه ها نداشته باشند. ظاهرا قرار است بودجه امسال هم چون سال هاي قبل به نفع بخش هاي بي بازده پوپوليستي مصادره شود.

 

1
تاریخ: دوشنبه 5 خرداد 1393