Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

استاندار آذربایجان غربی بر افزایش مرادوات اقتصادی با کشور عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، سعادت در در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، افزود:‌ از سیاست‌های اصلی دولت، گسترش مرادوات اقتصادی با کشور عراق است که استان آذربایجان غربی می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.

وی افزود: از مدیران و مسئولان استان انتظار می‌رود در راستای اجرای سیاست‌های دولت، توسعه صادرات غیرنفتی به کشور عراق را بصورت جدی پیگیری نمایند.

وی حفظ و ماندگاری در بازارهای هدف را نیز مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت و استاندارد محصولات تولیدی به همراه قیمت مناسب و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی و توانمندی‌های استان از جمله راهکارهای موثر در حفظ بازارهای هدف است و باید مورد توجه مدیران و مسئولان و فعالان اقتصادی در استان قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از فعالیت کمیسیون بررسی توسعه صادرات غیرنفتی به عراق در معاونت اول ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در این کمیسیون، پیشنهاد تاسیس گمرک در نقده مطرح شده که در صورت تصویب و راه اندازی، نقش بسزایی در گسترش مراودات اقتصادی با کشور عراق ایفا خواهد کرد.

سعادت ادامه داد: همچنین با اتصال شهرستان نقده به شبکه ریلی تا پایان امسال، شاهد تحول و تحرک خوبی در زمینه توسعه صادرات محصولات غیرنفتی استان به عراق و اقلیم کردستان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم برخی از افراد با تبیلغات سودجویانه و فریب افکار عمومی، انگ بی‌کیفیتی و غیراستاندارد بودن را بر محصولات تولیدی استان بزنند، بلکه باید با کنترل مستمر کیفیت محصولات و ارتقای استاندارد آنها، زمینه را برای فعالیت اینگونه افراد تنگ کنیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل خبر داد و گفت: در حاشیه این نمایشگاه، مذاکرات و نشست‌هایی را با مقامات، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران اقلیم کردستان خواهیم داشت که بی‌تردید در توسعه مناسبات و گسترش سطح همکاری‌ها‌ موثر واقع خواهد شد.

سعادت در ادامه سخنان خود خواستار راه اندازی دفتر تجاری استان آذربایجان غربی در اقلیم کردستان عراق شد.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی استان را پراهمیت عنوان کرد و افزود: معرفی محصولات و شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و ایجاد فضایی برای گفت‌وگو در خصوص افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی از مهم‌ترین مزیت‌های برگزاری نمایشگاه‌های خا‌رجی عرضه محصولات تولیدی استان است.

کهوریان همچنین گفت: باید موانع صادرات استان و هدف گذاری‌های انجام شده در این خصوص، مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد تا بتوانیم برای رفع این موانع، برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق با مدیریت این استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از 18 خرداد با آغاز آیین افتتاحیه شروع بکار خواهد کرد.

اسکندری ادامه داد: در این نمایشگاه، محصولات تولیدی 13 استان کشور در 94 غرفه در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ویژگی و مزیت این دوره، حضور شرکت‌های مختلف دانش بنیان از استان‌های مختلف کشور در این نمایشگاه است.

‌در این جلسه، اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص راهکارهای افزایش صادرات استان پرداختند.

1
تاریخ: سه شنبه 13 خرداد 1393