Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رشت - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: گیلان دارای ظرفیت و جاذبه بسیار بالایی برای احداث شهرک صنایع نساجی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی منتظری ظهر شنبه در جلسه بررسی روند ایجاد شهرک صنعتی نساجی در استان که با حضور مشاور استاندار در زمینه ایجاد شهرک نساجی، مشاور استاندار در امور صنعت، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان و نمایندگان شرکت آتیه دماوند برگزار شد، افزود: شرایط آب و هوایی، پیشینه درخشان صنعت نساجی در این استان به همراه زیرساخت های موجود و در حال احداث در گیلان از جمله مزیت های استقرار شهرک صنایع نساجی است.

وی تصریح کرد: استان گیلان زمانی به عنوان قطب صنعت نساجی کشور مطرح بوده و در تلاش هستیم با بهره گیری از پتانسیل های موجود این استان را به جایگاه شایسته خود در حوزه صنایع نساجی در سطح کشور برسانیم.

منتظری همچنین گفت: با عنایت به ماموریت محوله از سوی استاندار گیلان و تاکیدات ایشان در زمینه احداث شهرک صنایع نساجی، فراهم سازی زیرساخت های لازم و تسریع در صدور مجوزها و حمایت از اجرای این طرح در دستور کار  قرار دارد.

وی افزود: در این زمینه امیداریم تمامی دستگاه های ذیربط همکاری  تا هیچگونه مشکلی در فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری و اجرای پروژه مزبور بوجود نیامده و فرآیندهای مربوطه تسهیل شود.

مشاور استاندار گیلان در زمینه ایجاد شهرک صنایع نساجی نیز در این نشست گفت: برای احداث این شهرک دو عرصه در حوزه شهرک صنعتی سفیدرود شناسایی و مورد بازدید قرار گرفته و به سرمایه گذار پروژه معرفی شده است.

کبری مهرورز افزود: برای آغاز عملیات اجرایی شهرک یاد شده طی روزهای آینده از سرمایه گذار دعوت بعمل خواهد آمد با حضور در استان و انجام مراحل تحویل زمین مورد نیاز، پیگیریها برای تامین بقیه ملزومات طرح نیز به سرعت آغاز شود.

همچنین مشاور استاندار گیلان در امور صنعت در این جلسه با اشاره به توجیه دار بودن سرمایه گذاری در زمینه صنایع نساجی در گیلان در مقایسه با سایر استانها گفت: پروژه های بزرگ صنعتی بدلیل ایجاد صنایع وابسته متعدد در کنار خود و اشتغالزایی بالا نقش بسزایی در رونق صنعتی، اقتصادی و نیز رفع مشکل اشتغال در استان ایفا می کند.

فرحمند پورعلی افزود: با توجه به اینکه عمده سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش صنعت استان از سوی بخش خصوصی است، تسریع در صدور مجوزها و ارائه خدمات لازم به سرمایه گذاران از مؤثرترین مشوق ها برای آنان خواهد بود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی نیز در ادامه این نشست از آمادگی این شرکت بری ارائه خدمات و فراهم سازی زیرساخت های لازم برای احداث واحدهای شهرک صنایع نساجی خبر داد.

کیومرث لاهوتی همچنین افزود: این شرکت وظیفه فراهم سازی امکانات زیربنایی اعم از گاز، برق، آب، راه دسترسی و تصفیه خانه فاضلاب را برای شهرک مزبور تا درب کارخانه ها بر عهده دارد و در زمینه موارد زیست محیطی نیز تلاش می شود الزامات قانونی بصورت مناسبی رعایت شود.

1
تاریخ: شنبه 17 خرداد 1393