Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مناسبی با بخش تولید ندارند

خبرگزاری تسنیم:رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه رونق تولید نیازمند حمایت از بخش خصوصی است، گفت: درحال حاضر بخش بانکی تعامل مناسبی با بخش تولید ندارد و این مسئله سبب شده تا بخش صنعت و معدن در تامین نقدینگی دچار مشکل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حسن حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظام بانکداری سبب شده تا منابع به بخش دلالی سوق بیابد، اظهار کرد: رشد بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری سبب شده تا منابع مالی به جای بخش مولد روانه بخش دلالی و واسطه‌ای شود.

وی با اشاره به اخذ سود 27 درصدی بانک‌ها از بخش تولید تصریح کرد: واحدهای تولیدی با بهره‎های دو رقمی بانکی توجیه اقتصادی ندارند و اگر جلوی این کار گرفته نشود، مشکلات تولید بیشتر می‌شود.

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی رشد بیش از حد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را آفت اقتصاد کشور دانست و گفت: این فرآیند در کشور یک آفت است چرا که از سویی نقدینگی کشور را به شدت افزایش می‌دهد و از سوی دیگر با توجه به سهولت دریافت سود از بانک‌ها و عدم تمایل سرمایه‌گذاران به کارهای تولیدی هیچگونه اشتغالی ایجاد نمی‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: باید قانون بانکداری کشور اصلاح شود تا بانک‌ها و موسسات مالی با پرداخت تسهیلات نقش حمایتی از واحدهای تولیدی داشته باشند نه اینکه خودشان وارد مباحثی همچون شرکت‌داری، انبوه‌سازی و سرمایه‌گذاری شوند و به رقیبی جدی برای بخش خصوصی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه حرکت رو به رشد صنعت و تولید منجر به افزایش اشتغال و در نهایت آرامش و امنیت جامعه می‌شود، گفت: نظام مالیاتی باید در این زمینه همکاری نزدیکی با فعالان اقتصادی به ویژه در بخش تولید داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با تاکید بر اینکه درحال حاضر بخش‌های غیرمولد حداقل مالیات را پرداخت می‌کنند، گفت: باید جهت گیری مالیاتی در کشور به گونه‌ای باشد که بخش‌های واسطه ای بیشتر از تولید مالیات بپردازند.

حسینی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» افزود:  مسئولان اقتصادی کشور می‌توانند با فراهم کردن بسترها، راه را برای فعالیت‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار و تقویت روحیه خوداتکایی در جامعه هموار کنند.

وی تصریح کرد: اگر نگرش بخش‌های مختلف اقتصادی جامعه بر شعار امسال متمرکز شود نه تنها چرخ صنعت کشور به گردش در خواهد آمد بلکه مردم نیز به خوبی ثمره اقتصاد پویا را در زندگی خود احساس می‌کنند.

1
تاریخ: دوشنبه 19 خرداد 1393