Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مديركل دفتر صنايع نساجي و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه تامين و عرضه مواد اوليه صنايع نساجي و پوشاك با جديت در حال پيگيري است افزود: بدنبال پيگيري وزير صنعت، معدن و تجارت طي جلسات مستمر،مسائل و موضوعات صنايع نساجي كشور بررسي و راهكارهاي لازم ارائه خواهد شد.

به گزارش شاتا ؛ «گلناز نصرالهي »  در حاشيه دومين جلسه ديدار وزير صنعت، معدن و تجارت با اعضاي انجمن صنايع نساجي و پتروشيمي كه به منظور بررسي نقطه نظرات و مشكلات آنان برگزار شد افزود: تاكيد وزير بر برگزاري مستمر اين جلسات نشان دهنده اهميت اين صنعت در بين  صنايع و سهم تاثر گذار آن در راستاي رشد  شاخص هاي اقتصادي كشور است.

وي با بيان اينكه صنعت نساجي و پوشاك از نظر اشتغالزايي و رشد ارزش افزوده  نيز از جايگاه خاصي برخوردار است تصريح كرد: رسيدگي به مسائل خاص اين صنعت از وظايفي است كه با جديت به دنبال آن هستيم .

نصرالهي در ادامه گفت: تامين مواد اوليه صنايع نساجي از مواردي است  كه طي ماههاي اخير مشكلاتي را براي اين صنعت به وجود آورده است كه در اين جلسه مقرر شد تا انجمن صنفي صنايع پتروشيمي و كارخانجات پتروشيمي عرضه تواليدات خود را ارتقاء دهند تا نگرانيهاي پيش آمده در زمينه  تامين مواد اوليه برطرف شود.

وي همچنين تامين پنبه مورد نياز واحدهاي صنعتي را از ديگر مواردي ذكر كرد كه مورد تاكيد قرار گرفت و مقرر شد تا  ضمن انجام مذاكرات  لازم با وزارت جهادكشاورزي، تمهيداتي براي افزايش توليد پنبه در نظر گرفته شود.

مديركل دفتر صنايع نساجي و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه يادآور شد: همچنين مشكلات برخي واحدهاي صنعتي نساجي كه در گذشته از تسهيلات صندوق ذخيره ارزي استفاده كرده بودند و امروز با مشكلاتي همراه هستند  نيز دراين جلسه مطرح و پيشنهاداتي دراين باره از سوي وزير صنعت، معدن و تجارت عنوان گرديد.

وي ، صنعت نساحي را از صنايع توانمند، قوي و پايداري دانست كه لزوم توجه به نيازها و رسيدگي به مشكلات را از سوي مسئولان بيش از پيش مي طلبد.  

به گفته نصرالهي ، برگزاري جلسات مستمر با تشكل ها و انجمن هاي اين صنعت يكي از سياستگذاريهايي است كه با قوت بيشتري نسبت به گذشته دنبال مي شود  تا شاهد ارتقاي هر چه بيشتر صنعت نساجي و پوشاك و رسيدن به جايگاه واقعي اين صنايع باشيم.

همچنين در حاشيه اين ديدار، رئيس هيات‌مديره انجمن صنايع نساجي ايران نيز ضمن ابراز خرسندي از اهميت خاصي كه وزير صنعت، معدن و تجارت براي پيشروي اين صنعت قائل است خاطرنشان كرد: حل مشكل تامين نقدينگي و حمايت بانكها دراين راستا از ضرورياتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

«محمد مروج‌حسيني» با بيان اينكه موانع و مشكلات براي توسعه صنعت نساجي بايد  برداشته شود، به حضور بيشتر بانكها در حمايت از صنعت نساجي و پوشاك تاكيد كرد.

وي گفت:  اين صنعت با داشتن 9هزارو 818 پروانه بهره برداري يكي از صنايع توانمندي است كه مي تواند سهم بسزايي در افزايش ميزان صادرات غيرنفتي از آن خود كند اما براي رسيدن به اين مهم نيازمند ياري بيشتر بانكها هستيم.

همچنين نايب‌رئيس انجمن صنايع نساجي ايران نيز در حاشيه اين ديدار، تامين مواد اوليه مورد نياز اين صنعت را كه با دستور وزير مقرر شد از حالت قطره چكاني خارج و به صورت مشخص تامين گردد، نقطه قوتي در حمايت و توسعه صنعت نساجي و پوشاك دانست .

 «عليمردان شيباني » افزود: تامين و عرضه مواد اوليه ، دست بسياري از واسطه گريها را كه باعث برهم زدن بازار آزاد مي شودكوتاه خواهد كرد و موجب مي  شود تا واحدهاي صنعتي در خصوص برنامه ريزي براي توليدات خود موفق تر عمل كنند.

به گفته وي، در كنار اين مهم نقش و حضور بانكها براي تامين و افزايش سرمايه گذاري دراين صنعت بسيار پر رنگ كه اميدواريم با توجه به وجود بخش خصوصي توانمند دراين عرصه،ضمن افزايش توليدات ، شاهد ارتقاء جايگاه صنايع نساجي و پوشاك در كشور باشيم.

1
تاریخ: دوشنبه 19 خرداد 1393