Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی  با بیان اینکه عرضه تمام محصولات پتروشیمی در بورس کالا تأثیری بر رفع مشکلات واحدهای نساجی ندارد،گفت: مسئولان باید با همکاری شرکت‌های پتروشیمی مواد اولیه را مستقیم در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

مجید نامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه تصمیم اخیر شرکت‌های پتروشیمی در عرضه تمام محصولات به بورس کالا تأثیر مهمی بر رفع مشکلات واحدهای نساجی در تأمین مواد اولیه نداشته است، اظهار داشت: زمانی که فقط یک عده خاص در بورس کالا امکان خرید مواد اولیه پتروشیمی دارند تولیدکننده به هیچ عنوان قادر به خرید  مواد مورد نیاز خود نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی افراد با واسطه گری و رانت مواد عرضه شده در بورس کالا را خریداری و در بازار آزاد به فروش می رسانند، افزود: به نظر می‌رسد مسئولان مربوطه باید برای رفع این معضل با همکاری شرکت‌های پتروشیمی مواد اولیه را با بررسی ظرفیت شرکت‌های تولیدی به صورت مستقیم در اختیار آنها قرار دهد.

مجید نامی با تأکید براینکه باید واسطه‌گری از حوزه فروش محصولات پتروشیمی برطرف شود، گفت: در حال حاضر تأمین مواد اولیه پتروشیمی به حدی برای واحدهای تولیدی سخت شده است که ترجیح می‌دهند نیاز خود را با قیمت ارزان تر از واردات مواد اولیه تأمین کنند.

 

تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393