Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
اسدالله عسگراولادی گفت: دولت به جای ارائه جوایز صادراتی به فکر رفع مشکل صادرکنندگان در داخل کشور باشد.
به گزارش نساجی نیوز و به نقل از تسنیم اسدالله عسگراولادی در رابطه با ارائه جوایز صادراتی که این روزها از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک وعده به صادرکنندگان عنوان می‌شود، اظهار داشت: ارائه جوایز صادراتی آن هم در سال 93 غیرممکن است چرا که هزینه‌های مالی این موضوع در بودجه سال 93 پیش‌بینی نشده و اگر دولت بخواهد چنین جوایزی را برای صادرکنندگان درنظر بگیرد باید مصوباتی را در هیئت دولت برای پیش‌بینی‌ هزینه‌های مالی این موضوع انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت به جای پیشنهاد ارائه جوایز صادراتی به فکر رفع ایستگاه‌های بازدارنده صادرات در کشور باشد، افزود: صادرات کشور این روزها همچنان در حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی با مشکلاتی همراه است که دولت باید تمام تلاش خود را برای رفع آنها انجام دهد.

عسگراولادی اضافه کرد: علی‌رغم مذاکرات بین‌المللی با اروپایی‌ها هنوز مشکلات مالی و بانکی صادرکنندگان برطرف نشده است به نحوی که صادرکنندگان در انتقال منابع مالی خود به کشور با مشکلاتی همراه هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین ضمن بیان این که علاوه بر انتقال پول در عرصه بین‌المللی مشکلاتی مالی و بانکی صادرکنندگان در داخل کشور هنوز برقرار است تصریح کرد: صادرکنندگان در ازای دریافت تسهیلات باید وثایق سنگینی را به سیستم بانکی ارائه کنند که این موضوع باید با تلاش دولت برطرف گردد.

عسگراولادی با بیان اینکه اعتقادی به ارائه جوایز صادراتی ندارم، گفت: پرداخت جوایز صادراتی به صادرکنندگان نرخ‌های متعددی را در این حوزه با تغییراتی همراه می‌سازد که بر همین اساس صادرکنندگان ترجیح می‌دهند دولت تلاش خود را بر رفع مشکلات آنها انجام دهد تا اینکه به فکر ارائه جوایز به صادرکنندگان باشند.

وی در ادامه به رایزنی صادرکنندگان و بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: هنوز در رایزنی خود با بانک مرکزی به نتیجه مناسبی دست پیدا نکردیم اما به رایزنی‌ها امیدوار هستیم.
1
تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393