Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رييس کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين که بانک ها تمايلي براي سرمايه گذاري در بخش توليد ندارند گفت: تنها نسخه نجات اقتصاد کشور اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است .
ارسلان فتحي پور در گفتگو با خبرنگار آريا در رابطه با نقش بانک ها در حمايت از توليد با اشاره به اين که هم اکنون سيستم بانکي با دو چالش افزايش مطالبات معوق وعدم کفايت سرمايه  روبرو است اظهار داشت: تا زماني که بانک ها اقدام به افزايش سرمايه نکنند توان لازم براي پرداخت تسهيلات را نخواهند داشت و اين در حالي است که ماه هاست از دولت خواسته ايم لايحه افزايش سرمايه بانک ها را به مجلس ارائه کند.
وي افزود: همچنين در شرايطي که سيستم بانکي خود مشغول بنگاه داري است ديگر تمايلي به سرمايه گذاري در ساير بخش هاي توليدي کشور ندارد و منابع در اختيار را به سمت شرکت هاي زير مجموعه خود هدايت مي کنند.
فتحي پور با اشاره به اين که بسياري از واحدهاي توليدي با کمبود منابع مالي روبرو هستند گفت:
در حال حاضر توليد در کشور ما در حاشيه قرار گرفته است و هر روز شاهد کاهش ظرفيت واحدهاي توليد در شهرک هاي صنعتي هستيم.
رييس کميسيون اقتصادي مجلس در ادامه از برگزاري جلسه اي درهفته آينده با حضور کارآفرينان و وزراي اقتصاد و صنعت در کميسيون اقتصادي مجلس  به منظور رفع موانع توليد در کشور خبردادو گفت: در شرايط فعلي تنها نسخه نجات اقتصاد کشور اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است که در اين راستا مجلس نيز اقداماتي را شروع کرده است.
وي تصريح کرد: برگزاري جلسات مختلف با سازمان ها و وزارت خانه و هم چنين بررسي قوانين جهت رفع خلا هاي قانوني و حذف قوانين مزاحم از جمله اقدامات مجلس در اين باره بوده است.
فتحي پور تقويت توليد ملي را لازمه خروج از رکود ،تورم و گراني دانست و افزود: گذر از کنار صنعت و توليد ملي با بي تفاوتي نتايج نامطلوبي را بيش از آنچه که امروز وجود دارد پشت سر خواهد داشت.

1
تاریخ: شنبه 24 خرداد 1393