Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رویکرد اصلی در انتخاب صادرکنندگان نمونه در سال جاری، انتخاب بر اساس میزان ارزش افزوده محصولات صادراتی است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مهلت ثبت‌نام صادرکنندگان تا 6 تیرماه ، در باره فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت: رویکرد اصلی در انتخاب صادرکنندگان نمونه در سال جاری، انتخاب بر اساس میزان ارزش افزوده محصولات صادراتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ولی اله افخمی با تاکید بر صادرات با رویکرد ارزش افزوده گفت: بنا نداریم از خام‌فروشی حمایت کنیم به همین دلیل بیشترین تمرکز در فرایند انتخاب صادرکنندگان، متوجه صادرکنندگانی است که به ارزش افزوده بیشتری دست یافته‌اند.

وی در تشریح سیاست‌های این سازمان در حمایت از صادرکنندگان بخش خصوصی گفت: در فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه به منظور حمایت و تقویـت بخـش خصوصی، در صورت حضور واحدهای خصوصی و دولتی در یک گروه کالایی/ خدماتی، به واحدهای خصوصی 50 امتیاز اضافه تعلق خواهد گرفت و در صورت یکسان بودن امتیاز واحـد خصوصـی و دولتی، اولویت انتخاب با بخش خصوصی است.

افخمی افزود: در کنار شخصیت‌های حقیقی صادرکننده، تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادراتی نیز می‌توانند، در این رقابت ملی شرکت کرده و در بخش ارزیابی و رتبه‌بندی تشکل‌ها ثبت نام کنند.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین سالروز ملی صادرات افزود: سازمان توسعه تجارت ایران طبق روال سال‌های قبل و در جهت تحقق اهداف صادراتی و ارج نهادن به تلاش قابل تقدیر فعالان عرصه صادرات کالاها و خدمات غیر نفتی، درصدد شناسایی الگوهای موفق در عرصه صادرات کشور و تجلیل از ایشان به عنوان صادرکننده نمونه است.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت تاکید کرد:صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی به مـدت 5 و 3 سال به عنوان صادرکنندگان ممتاز و نمونه شناخته شده و طی این مدت مجاز به شرکت در فراینـد انتخـاب صـادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی نیستند، مگر آنکه میزان صادرات آنها 10% نسبت به سال انتخاب رشد داشته باشد.

رییس سازمان توسعه تجارت از آغاز ثبت نام صادرکنندگان برای شرکت در این فرایند خبر داد و افزود: صادرکنندگان کشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی انتخاب صادرکنندگان نمونه با عنوان «نمونش»، در صورت دارا بودن شرایط، به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند.

افخمی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام الکترونیکی تا ششم تیرماه سال جاری است و صادرکنندگان باید در این مدت، کد رهگیری بگیرند و تا 11 همین ماه نیز مدارک و مستندات خود را به دبیرخانه انتخاب صادرکنندگان نمونه ارائه کنند.

یادآوری می‌شود، متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه اختصاصی نمونش به نشانی http:// nemoonesh.tpo.ir مراجعه نمایند.

1
تاریخ: دوشنبه 2 تیر 1393