Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار وزير صنعت، معدن و تجارت، مديرعامل، اعضاي هيأت مديره، معاون و مديران سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، افزايش اشتغال را ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: زيبنده نظام ما نيست كه جوانان، به خصوص تحصيلكردگان بيكار باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اين مطلب گفت: توجه ويژه به توليد و راه‌اندازي مجدد مراكز توليدي كه در دولت سابق تعطيل شده بودند، مشكل بيكاري را تا حدودي حل مي‌ کند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري اهداف تأسيس شهرك‌هاي صنعتي و توسعه آن در جمهوري اسلامي، گفت: گسترش شهرك‌ها در سراسر كشور بر اساس طرح آمايش سرزميني بود كه اگر با همان كيفيت و برنامه ادامه مي‌يافت، شاهد مهاجرت به سوي كلان شهرها نبوديم.
وي توجه به رشد بهره‌وري در اقتصاد، تقويت عوامل توليد، توانمندسازي نيروي كار، تقويت رقابت‌پذيري اقتصاد، ايجاد بستر رقابت بين مناطق و استان‌ها و به كارگيري ظرفيت و قابليت‌هاي متنوع در مناطق مختلف كشور را كه در سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي آمده، براي شهرك‌هاي صنعتي و صنايع كوچك مهم خواند و گفت: مردم حق دارند كه زندگي مناسبي داشته باشند و رونق اقتصادي موجب تقويت اميد به زندگي در جامعه مي‌شود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني سهم توليد در يارانه‌ها را براي رونق اقتصادي كشور مهم و ضروري دانست و گفت: ظرفيت توسعه صنايع كوچك در ايران كم نيست و اگر محققانه به اين مسأله بپردازيم، بسياري از مشكلات كشور حل مي‌شود.
وي افزود: اميدوارم در دولت يازدهم به واحدهاي توليد توجه ويژه شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تعطيلي كارخانه‌ها را به دست شكسته‌اي تشبيه كرد و بال گردن اقتصاد كشور است و افزود: افزايش اشتغال و كاهش تورم، ابتدايي‌ترين نتيجه راه‌اندازي كارخانه هاست و خانواده‌ها را از مصرف‌كننده يارانه‌ها، تبديل به توليدكننده در كشور مي‌نمايد.
وي در پاسخ به تقاضاي وزير صنعت براي شركت در همايش پنجاه سال تلاش سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، گفت: هر كاري را كه از من براي رونق اقتصادي و تشويق مردم براي مشاركت در طرح‌هاي اقتصادي بر آيد، وظيفه خود مي‌دانم.
در آغاز اين ديدار مهندس نعمت‌زاده، وزير صنعت و دكتر سيدابريشمي، مدير عامل سازمان، گزارشي از سير تاريخي و وضعيت موجود سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، مهمترين فعاليت‌ها و اقدامات سازمان در دولت تدبير و اميد، اهمّ برنامه‌هاي سازمان و شركت‌هاي استاني در سال 93 و مهمترين چالش‌ها و موانع پيش روي سازمان ارائه كردند.

 

1
تاریخ: چهارشنبه 4 تیر 1393