Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
نایب رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: دولت 100 میلیارد تومان برای احیای جوایز صادراتی به صادرکنندگان در نظر گرفته است که از نظر صادرکنندگان این تصمیم قابل تقدیر است.

به گزارش نساجی نیوز و به نقل از ایسنا محمد لاهوتی، درباره تصمیم دولت مبنی بر پرداخت 100 میلیارد تومان جوایز صادراتی به صادرکنندگان اظهار کرد: ضمن تقدیر از مصوبه اخیر جهت حمایت از صادرات ولی به نظر میرسد قبل از آن باید برای بدهی‌های قبلی تعیین تکلیف شود.

وی با بیان این‌که بدهی‌های قبلی دولت جزو دیون دولت به صادرکنندگان است، گفت: حدود 400 میلیارد تومان بدهی سازمان توسعه تجارت به صادرکنندگان است و تا پرداخت نشود هر گونه تخصیص بودجه و پرداخت جدید در این زمینه موضوعیت ندارد.

لاهوتی با اشاره به این‌که در حال حاضر 100 میلیارد تومان برای پرداخت جوایز صادراتی جدید در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: عملا این رقم در مقابل بدهی دولت به صادرکنندگان چیزی نیست. حتی اگر کل این مبلغ را بابت بدهی خود پرداخت کند تنها یک چهارم این مبلغ را تامین خواهد کرد .

وی با اشاره به این‌که ما میدانیم این مشکل از دولت قبل تحمیل شده است اذعان کرد: ولی بهر حال با توجه به اینکه صادرکنندگان نسبت به دریافت این رقم حساب کرده اند لذا درخواست وانتظار ما این است که قبل از هر موضوعی نوع پرداخت بدهی های قبلی سازمان توسعه تجارت به صادرکنندگان مشخص شود.

لاهوتی بیان کرد: وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت صراحتا در افتتاحیه نمایشگاه فرش در سال 13۹۱ اعلام کرده بود که پولی نداریم بابت بدهی خود به صادرکنندگان پرداخت کنیم ولی می توانیم ساختمان‌های قابل واگذاری را بابت بدهی خود و تصویه آن بدهیم که متاسفانه اینکار هم انجام نشد.

به گفته نایب رییس کنفدراسیون صادرات با توجه به تورم بالای کشور از سال 13۸۹ تاکنون عملا طلب صادرکنندگان قدرت خود را از دست داده است و همچنان بلاتکلیف است.

وی در پایان با تاکید بر این که تخصیص مبلغی جهت حمایت از صادرات قابل تقدیر است گرچه آن هم باید بطور هوشمندانه و با برنامه انجام شود تا مجددا اتلاف منابع صورت نگیرد،گفت : مجددا تاکید می کنم دولت با بررسی موضوع و نحوه پرداخت دیون قبلی را جهت تصویه در دستور کار قرار دهد تا این مشکل با تدبیر برطرف شود .

1
تاریخ: شنبه 7 تیر 1393