Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

فعال بازار پوشاک گفت: ظرفیت زیادی برای تولید و عرضه پوشاک با برند ایرانی در کشور وجود دارد ولی بسیاری از فعالان صنعت پوشاک به کپی‌کاری پوشاک خارجی و عرضه آن با برندهای خارجی اقدام می‌کنند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صدرا شریعتمداری در یک نشست خبری با تشریح 3 عامل تعیین کننده موفقیت برندها در بازارهای جهانی، اظهار داشت: متأسفانه برخی از تولیدکنندگان ایرانی، پوشاک تولیدی را با برند خارجی به بازار عرضه می کنند و نوآوری در تولید ندارند، در حالی که تلفیق نوآوری، طراحی مناسب و مواد اولیه با کیفیت ایرانی می تواند زمینه ساز موفقیت یک برند در بازارهای داخلی و بین المللی باشد.

وی افزود: موسیقی، رنگ و بو، سه عامل مهم در جذب مشتری و تأثیرگذار بر خرید هستند که می‌توان از آن برای جذب مشتری و عرضه محصولات باکیفیت ایرانی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تلفیق نوآوری، طراحی مناسب و مواد اولیه با کیفیت ایرانی می تواند زمینه ساز موفقیت یک برند در بازارهای داخلی و خارجی باشد، گفت: در حال حاضر تولیدات برخی برندهای اروپایی با حاشیه سود 250 درصدی در ایران عرضه می‌شود که البته حدود 70 درصد از این محصولات نیز به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند، در حالی که در کشور امکان تولید پوشاک با کیفیت بالا و قیمت پایین وجود دارد.

شریعتمداری در ادامه از عرضه پوشاک ایرانی با برند bcc در بازارهای دنیا خبر داد و گفت: بازار هدف صادراتی این پوشاک ایرانی، کشورهای منطقه مانند آذربایجان و عراق است، ضمن اینکه طراحی این محصولات طوری است که قابلیت مطرح کردن این برند در نمایشگاه مد ایتالیا نیز وجود دارد، چرا که طراحی های آن منحصر به فرد است.

وی با اشاره به برگزاری «جشنواره کودک من» با رویکرد مسئولیت اجتماعی، گفت: یکی از روش‌های بازاریابی در دنیای امروز، به کارگیری مسئولیت اجتماعی در طراحی کمپین‌ها است که بر این اساس با همکاری بنیاد خیریه مهرآفرین از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست حمایت خواهد شد.

1
تاریخ: سه شنبه 10 تیر 1393