Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

تفاهم نامه همکاري سه جانبه بين صندوق ضمانت صادرات ايران، مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ايران امضاء شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در راستاي احراز هر چه بهتر سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي و برنامه هاي راهبردي در حوزه اصناف و تعامل بيش از گذشته صندوق ضمانت صادرات ايران با تشکل هاي صنفي، تفاهم نامه سه جانبه بين اين صندوق و مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتاق اصناف ايران با حضور رؤساي اين سه مجموعه به امضاء رسيد.
حمايت از برنامه هاي اتحاديه هاي صادراتي يا توليدي اصناف در راستاي توسعه صادرات در حوزه پوشش ريسک هاي صادراتي و تسهيل تأمين مالي صادراتي به خصوص براي آن دسته از اصنافي که از سوي مرکز و اتاق معرفي مي شوند، پوشش بيمه ريسک هاي سياسي سرمايه گذاري خارجي در حوزه احداث واحدهاي صنعتي، شهرک ها و مجتمع هاي تجاري و خدماتي؛ به ويژه فروشگاه هاي زنجيره اي در خارج از کشور، همکاري در جهت ارزيابي مؤثر و بهينه اعتبار متقاضيان استفاده از خدمات تضميني صندوق با رعايت اصول حرفه اي و برپايي همايش و کارگاه هاي آموزشي فصلي مشترک به منظور توانمندسازي اعضاي علاقه مند به صادرات با حضور و مشارکت هر سه مجموعه، از جمله محورهاي عمده اين تفاهم نامه است.
عضو هيأت مديره صندوق ضمانت صادرات ايران در حاشيه آيين امضاء اين تفاهم نامه اظهار داشت: در سال جاري يکي از محورهاي اصلي و مورد تأکيد مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، موضوع حمايت از توليد است و اين موضوع در صندوق، با توجه به رسالت و وظايف قانوني تعريف شده براي اين مجموعه، در قالب حمايت از توليدات صادرات گرا و يا داراي ظرفيت صادراتي قابل اجراست.
اسماعيل دهبان افزود: از سويي بسياري از واحدهاي توليدي توانمند از ظرفيت هاي بسيار مناسب موجود در صندوق بي اطلاع هستند و جهت استفاده از ابزارهاي حمايتي و خدمات و محصولات بيمه اي و تضميني به صندوق مراجعه نداشتند.
وي اضافه کرد: از اين رو تفاهم نامه حاضر با دو مجموعه متولي امر توليد کشور به امضاء رسيد تا اين فاصله اطلاعاتي با همکاري سه مجموعه برطرف شود.
به گفته دهبان، همچنين مقرر شد پروانه کارگزاري صندوق ضمانت صادرات ايران به اتاق اصناف ايران در آينده نزديک اعطاء شود تا اين همکاري گسترده تر شود.

 

1
تاریخ: یکشنبه 15 تیر 1393