Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

در جلسه شورای پول و اعتبار نرخ بهره تسهیلات و سهم بخش های مختلف اقتصادی از تسهیلات بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جزییات آخرین جلسه شورای پول و اعتبار گفت:در این جلسه که سه شنبه دهم تیرماه تشکیل شد بحث بر سر سیاست های پولی و مالی ادامه یافت.

شافعی با تاکید بر این که در این جلسه که با حضور تمام اعضای آن تشکیل یافت بحث اصلی بر سر نرخ بهره تسهیلات و سهم بخش های مختلف اقتصادی از تسهیلات مطرح شد، گفت :همچنین جزییات نرخ سپرده ها نیزکه از قبل اعلام شد بود مورد بررسی بیشتر قرار گرفت.

 قانون تجارت فعلی مشکل ساز است

وی در ادامه درباره قانون تجارت جدید با انتقاد از موقتی و چهار ساله بودن این قانون مادر گفت:قانون فعلی دارای اشکالات فراوانی است که عدم رفع آنها مشکل ساز است.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در شرایطی که تسهیل در امور اقتصادی، آزادسازی اقتصادی در دستور کار دولت قرار گرفته است مواردی در قانون تجارت وجود دارد که تجدید نظر درباره آن از خواسته های فعالان اقتصادی است.

شافعی با اشاره به این که قانون تجارت فعلی به صلاح اقتصاد کشور نیست،اظهار کرد:نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به جای تدوین یک قانون جدید و بازنگری در کل آن فقط نواقص آن را برطرف و مواردی که مشکل ساز است را اصلاح کنند.

 

وی با تاکید بر این که قانون تجارت در کشور 80 سال دوام آورده و فقط باید آن را کمی اصلاح کرد،گفت: این در حالی است که قانون جدید به محیط کسب و کار آسیب می رساند و همانطور که وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرده است شورای نگهبان به دلیل موقتی بودن این قانون فعلا جلوی آن را گرفته‌است.

تاریخ: یکشنبه 15 تیر 1393