Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: قبل از تصویب در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده بود که اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دو سال متوقف شود تا دولت اصلاحیه‌های لازم را روی آن انجام دهد که اکنون این اتفاق در دولت جدید در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خوانساری در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به ایراداتی که به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وارد است، گفت: اتاق بازرگانی از ابتدا و در زمان تنظیم لایحه این قانون، ایرادات را در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد که متاسفانه با بی‌مهری مجلس مواجه شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: در آن زمان اگرچه نتوانستیم کار را در مجلس متوقف کنیم، اما مکاتبات با ارکان مختلف دولت متوقف نشد و در نهایت در دولت جدید توانستیم لایحه را متوقف کنیم.

وی  افزود: قبل از تصویب در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کردیم که این قانون دو سال متوقف شود تا دولت اصلاحیه‌های لازم را روی آن انجام دهد که اکنون این اتفاق در دولت جدید در حال انجام است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران رفع موانع بخشنامه‌ای گمرکی را از دیگر مواردی دانست که در مبادلات تجاری بسیار موثر است و گفت: 9 بخشنامه گمرک در تضاد با هم بوده و مشکل ایجاد می‌کرد و بر این اساس توانستیم آنها را تبدیل به یک بخشنامه کرده که راهگشای حمل و نقل و ترانزیت باشد.

وی تصریح کرد: لحاظ کردن تخفیف پلکانی در کرایه‌های حمل و نقل ریلی و راه‌آهن جمهوری اسلامی، رفع نواقص قرارداد بیمه‌های CMR و ارائه پیشنهاد اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به کمیسیون اقتصادی مجلس از دیگر کارهایی است که اتاق تهران در حال پیگیری دارد.

1
تاریخ: چهارشنبه 18 تیر 1393