Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مديرکل دفتر امور ترويج تجارت گفت: سياست تشويقي در راستاي توسعه صادرات غيرنفتي، تسهيل حضور در عرصه‌هاي بين‌المللي براي معرفي کالا و خدمات ايراني و افزايش سهم کشور از صنعت نمايشگاهي صورت مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مهرداد جلالي‌پور، با بيان اينکه رويکرد اخير در راستاي افزايش سهم ايراني‌ها در صنعت نمايشگاهي در جهان اتخاذ شده است، افزود: پرداخت يارانه به تجار تا سال 1390 و به منظور توسعه حضور و معرفي توانمندي‌هاي صادراتي برقرار بود اما با توجه به رکود بوجود آمده در دولت دهم، پرداخت‌ها در اين بخش متوقف شد و عملا حضور فعالان اقتصادي ايران از نظر کيفي و کمي در نمايشگاه‌ها کاهش چشم‌گيري پيدا کرد.
مدير‌کل دفتر امور ترويج تجارت يادآور شد: در گذشته سالانه 7 تا 8 ميليارد تومان يارانه نمايشگاهي پرداخت مي‌شد و اين رقم، 50 تا 80 درصد هزينه اجاره غرفه در نمايشگاه‌هاي خارج از کشور را تامين مي‌کرد.
جلالي‌پور با تاکيد بر اينکه دفتر امور ترويج تجارت بر آن است تا اين طرح دوباره به جريان بيفتد، اظهار داشت: تهاتر فضاي نمايشگاهي و تشويق حضور شرکت‌هاي ايراني در نمايشگاه‌هاي خارجي و مشارکت کشورهاي خارجي در نمايشگاه‌هاي داخلي، از جمله برنامه هاي دفتر امور ترويج تجارت در دولت يازدهم است تا توانمندي‌‌هاي توليدي و صادراتي کشور بيش از گذشته به جهانيان معرفي و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري بيشتري فراهم ‌شود.

 

1
تاریخ: چهارشنبه 18 تیر 1393