Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش بنکر (Banker)، به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، در مراسمی که با حضور طاهر شه حامد رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت ایران، و سید کمال سید علی، مدیر عامل بانک ایران زمین و جمعی از معاونین و مدیران ارشد طرفین برگزار شد، ارتقای سطح همکاری‌ها در جهت کمک بیشتر به تامین مالی صادرات کالا و خدمات شرکتهای ایرانی و حمایت از سرمایه گذاری ایرانیان در بازارهای هدف مورد تأکید قرار گرفت.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در این مراسم با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه از آمادگی صندوق برای همکاری بیشتر با بانک‌های خصوصی در جهت توسعه تامین مالی صادرات از طریق فعال سازی خطوط اعتبار خریدار به کشورهای وارد کننده کالا و خدمات از ایران به پشتوانه ضمانت‌نامه‌های صندوق خبر داد.
وی افزود: این دوازدهمین تفاهم‌نامه صندوق با بانک‌های تامین مالی کننده است و امیدواریم با ابزارهای بسیار مناسب بیمه ای و تضمینی چه در مرحله قبل از حمل و چه در مرحله بعد از حمل مجموعه صندوق با کمک بانکها بتواند نقش خود را در تامین مالی صادرات به شکل بهتری ایفا کند.
شه حامد ضمن اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در مورد الزام بانکها به اعمال تخفیفات ویژه 2 درصدی برای اعطای تسهیلات ریالی و یک درصدی برای اعطای تسهیلات ارزی به صادرکنندگان با پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: مزیتی دو جانبه برای بانک‌های عامل به لحاظ کاهش ریسک بروز مطالبات معوق و همچنین نرخ مناسبتر اخذ تسهیلات برای صادر کنندگان در این مورد وجود دارد.
به گفته شه حامد بانک‌ها با اتکا به اعتبار سنجی دقیق صندوق می‌توانند کلیه هزینه‌ها و مشکلات اعتبار سنجی، ترهین و اخذ وثایق را به صندوق واگذار نمایند و ریسک عدم وصول مطالبات خود را به صفر برسانند.
از این رو ضمن مناسب بودن مصوبه مذکور، بانکهای تامین مالی کننده می توانند با بررسی دقیق موضوع هزینه فایده همکاری با صندوق تخفیفات بیشتری را برای نرخ کارمزد تسهیلات در نظر بگیرند و مطمئنا با ظرفیتهای بسیار مناسبی که در بانکهای خصوصی وجود دارد، تعیین نرخ مناسب‌تر برای تسهیلات صادراتی می‌تواند آنها را در جلب سپرده های شرکتهای بزرگ صادراتی ترغیب نماید

1
تاریخ: چهارشنبه 18 تیر 1393